י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ח"כ יעקב אשר מגיב לתאונה: "הלב דואב מול נפגעי טרור כבישי ישראל"

שני צעירים חרדים נהרגו בתאונה קשה הלילה בכביש ירושלים תל אביב, לאחר התנגשות בין כמה כלי רכב • יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים ח"כ יעקב אשר ל'בחדרי חרדים': "הגיע הזמן לתקצב לימוד נושא זהירות בדרכים במוסדות החרדיים"

יעקב אשר, צילום: הדס פרוש, פלאש90
יעקב אשר, צילום: הדס פרוש, פלאש90

הלילה (ב') אירעה תאונה קטלנית בכביש ירושלים תל אביב, שבה נהרגו הבחור אביעד אלמלם ז"ל, בן ה-19, בעת שהיה בדרכו לירושלים ובת משפחתו בשנות ה-20 לחייה, שהלכה לעולמה הבוקר.

"הלב דואב לראות שוב ושוב את נפגעי טרור כבישי ישראל", אומר ל"בחדרי חרדים", ח"כ יעקב אשר המשמש בתפקיד יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים. לדבריו, "אנחנו מתעסקים ביומיום בעיקר בטרור הפלסטיני, אבל מול טרור הכבישים שהולך וגדל לנו בבית פנימה – אנחנו נשארים אדישים".

"בלי קשר לתאונה הקטלנית שאירעה הלילה, הגיע הזמן לגייס תקציבים להחדרת נושא הזהירות בדרכים גם במוסדות החרדיים", מוסיף אשר.

דבריו של אשר מתייחסים למסקנת דו"ח מסכם של ועדת הכלכלה בראשות ח"כ איתן כבל, שממנו עולה כי בעוד שמשרד החינוך מתקצב תכניות להחדרת הזהירות בדרכים בבתי הספר היסודיים - מוסדות הפטור לא זוכים כמעט לתקצוב, ובעקבות כך לא מתקיימות בהם תכניות לחינוך לזהירות בדרכים.

אשר מוסיף בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי "הגיע הזמן שהתודעה לזהירות בדרכים תגיע גם למגזר החרדי, החרדים הם לא בנים חורגים, האפליה הזו צריך להסתיים". לדבריו, "בישיבה הבאה שאקיים במסגרת ועדת המשנה, נדון גם בפרק מתוך השימוע המתייחס למוסדות החינוך החרדי. כל הגורמים הרלוונטיים מראים נכונות לסייע בנושא הזה למגזר החרדי".

כאמור, בדו"ח ועדת הכלכלה שהגיע ל"בחדרי חרדים" נכתב על כך שנציגי משרד החינוך "ציינו כי בתי-הספר החרדיים אינם מקיימים את התוכנית ללא תקצוב של משרד החינוך, ולכן משרד החינוך תקצב בעבר את המוסדות האלה באמצעות התקציבים שהועברו אליו מהרשות הלאומית".

עוד נכתב בדו"ח כי "משרד החינוך מנסה לפעול מול בתי הספר החרדיים ולהביא לקיום הוראות חוזר מנכ"ל ולהפעלת תכניות לחינוך לזהירות בדרכים (זה"ב) בבתי- הספר היסודיים החרדיים, במימון המוסדות האמורים, נוסף על תגבור שעות המתוקצבות על-ידי המשרד עצמו".

"צעד זה יגדיל את מספר שעות החינוך לזה"ב במגזר החרדי", נכתב בדו"ח, "מעדויות בוועדה התברר שמוסדות הפטור, אשר אינם מחויבים בלימודי ליבה, אינם מתוקצבים על-ידי משרד החינוך ולכן לא מתקיימות בהן תכניות זה"ב".



(אשר בביקור בבית לוינשטיין אתמול)

אתמול ביקר אשר בבית החולים השיקומי 'בית לוינשטיין' ברעננה, יחד עם חברי ועדת המשנה לבטיחות בדרכים של ועדת הכלכלה, במטרה לבחון את הטיפול והשיקום של נפגעי תאונות הדרכים וכן ללמוד על תכניות שמפעיל בית החולים למניעת תאונות דרכים.

בין היתר, צפו חברי הכנסת בסדנא המועברת ע"י נפגעי תאונות דרכים במסגרת העלאת המודעות לנושא והמאבק לצמצום תאונות הדרכים בסדנה - והאזינו לסיפור אישי של נפגעת תאונת דרכים, כיצד ברגע אחד של טעות אנוש חייה וחיי משפחתה השתנו לבלי הכר.

בעת הסיור – ח"כ אשר קרא לשר החינוך, נפתלי בנט, להגביר את לימוד תכני הזה"ב בבתי הספר ולחייב את כלל התלמידים במערכת החינוך להשתתף בסדנא בה התלמידים נחשפים לתוצאות הקשות של תאונות הדרכים כדוגמת הסדנא המועברת.

בנוסף, במכון לפיזיותרפיה פגשו חברי הכנסת נפגעת תאונת דרכים שחצתה מעבר חצייה באור יום ונהג פגע בה במהירות 70 קמ"ש בכביש עירוני. היא עפה באוויר ונפגעה קשה. בביקור במחלקת הריפוי בעיסוק צפו חברי הכנסת בטכנולוגיות שונות, בהן מציאות מדומה, בהן נעשה שימוש לצורך השיקום. "כל נהג שמוציא רישיון צריך לעבור את סדנת הנפגעים של בית החולים", אמר אשר לאחר הביקור בבית החולים השיקומי.

התאונה הלילה:
(צילום: מד"א ואיחוד הצלה)
תאונת דרכים יעקב אשר זהירות בדרכים הקטל בכבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד