י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

57 אחוז: קלינטון הביסה את טראמפ בעימות השני

המועמד הרפובליקני אמר כי "יכניס את הילרי קלינטון לכלא" לו היה נבחר לנשיא

מאיים, דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
מאיים, דונלד טראמפ. צילום: רויטרס

מסקר ראשוני שערכה רשת CNN מיד אחרי העימות עולה כי 57 אחוז מהצופים בעימות השני בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית סבורים שהמועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון ניצחה שוב את יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ.

רק 34% מהנשאלים השיבו כי הם חושבים שהמיליארדר, שהופיע בצל סערת הקלטת הפוגענית כלפי נשים, רשם תצוגה טובה יותר. 63% אמרו כי הופעתו של טראמפ הייתה טובה יותר מזו שציפו לה, ואילו 39% השיבו כי הופעתה של קלינטון עלתה על הציפיות ממנה. סקר של YouGov הראה פער קטן יותר, עם 47% לקלינטון לעומת 42% לטראמפ.

שני המועמדים נפגשו הלילה (ב') לעימות סוער במיוחד באוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס, שבמהרה גלש לפסים נמוכים במיוחד. השניים לא לחצו ידיים בפתח העימות, וזה נתן את ה"טון" של העימות, טראמפ היה נרגז ולוחמני - בשלב מסוים אף איים טראמפ על הבמה כי כשינצח בבחירות לנשיאות הוא ידאג למינוי "תובע מיוחד" שיבדוק את פרשיות השחיתות של קלינטון. קלינטון חייכה בלעג ודחתה את דבריו. היא אמרה שמזל שטראמפ אינו אחראי על החוק בארה"ב, והוא השיב לה: "כי אז את תהיי בכלא".

קלינטון חזרה והתנצלה על פרשת האימיילים, אך הדגישה כי השורה התחתונה היא שלא נגרם נזק ביטחוני לארה"ב. זה היה ערב לא נעים של היאבקות בבוץ ותת־רמה, הערב כולו עמד בסימן העלבונות וההשמצות, בעיקר מכיוונו של טראמפ לקלינטון.

העימות ייזכר בעיקר של שתי התבטאויות שערורייתיות של טראמפ. הוא איים שאם ייבחר לנשיא הוא ימנה תובע מיוחד שיחקור את מחדליה ויכניס אותה לכלא, משפט שלא נשמע כדוגמתו בפוליטיקה האמריקאית. טראמפ גם מצא את ההזדמנות לפגוע בסגנו שלא עמד לימינו בפרשת ההקלטות, והתנער בפומבי ממייק פנס שאמר בעימות של סגני הנשיא בשבוע שעבר שצריך לשקול תקיפה אמריקאית נגד צבאו של נשיא סוריה בשאר אל־אסד.

״אני לא שוחחתי עמו בנושא ואני לא מסכים עמו״, אמר טראמפ, דבר שגרם להשפלה פומבית מביכה לפנס. לא פחות מביכה היתה התעקשותו של טראמפ, על אף הביקורת שהוא סופג, להגן על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואף לשבח את אסד על כך שהוא נלחם, כביכול, בארגון המדינה האיסלמית (דאעש).

העימות השלישי יערך ב-19 באוקטובר בלאס וגאס, ויהיה לא פחות חשוב ודרמטי משני קודמיו. זה גם אומר שנותרו עוד 29 ימים ארוכים ומלאי עניין עד שעונת הבחירות המטורפת ביותר בתולדותיה של ארה"ב תגיע סוף סוף לסיומה.
טראמפ קלינטון עימות ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד