ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בנו של הרב דייטש: "המצב קשה. אני מתחנן - תתפללו על אבא"

שלושה ימים לאחר שהותקף על ידי שיכורים באוקראינה ונמצא במצב קשה, הרב מנחם מנדל דייטש עדיין מאושפז כשהוא מורדם ומונשם • בשיחה עם בנו הוא מספר ל'בחדרי חרדים' כיצד קיבלו את הבשורה במשפחה ומה מצבו הרפואי של אביו כעת

הרב דייטש
הרב דייטש

 

בעקבות התקיפה והשוד האכזרי שבוצעו ביום שישי האחרון על ידי חבורת שיכורים אנטישמים ברב מנחם מנדל דייטש בז'יטומיר שבמערב אוקראינה, שוחח 'בחדרי חרדים' עם י. דייטש, בנו של הרב מענדל דייטש, על מצבו הרפואי של אביו: "אבי עדיין מורדם ומונשם, מצבו קשה אך יציב. המשפחה עוקבת בדאגה אחר מצבו של אבא, אנחנו מקווים שהוא יפקח עיניים ויחלים במהרה, אני מבקש ומתחנן בפני הציבור תפללו על אבא שלי. מצבו הרפואי לא פשוט".

היום עבר הרב דייטש ניתוח מסובך, ובהמשך הגיע קונסול צרפת בישראל ל'תל השומר' כדי לעקוב אחר מצבו והטיפול בו, מאחר והוא מחזיק גם באזרחות צרפתית מאז שליחותו במדינה.

י. ממשיך ומספר לבחדרי חרדים: "מאז שאבא הוטס בצאת השבת לישראל לבית החולים תל השומר, אני נמצא צמוד אליו בבית החולים, ומצפה שמצבו ישתפר והוא יפקח עיניים".

איך נודע לכם, המשפחה בישראל, על התקיפה של אביך?

"אחי שניאור דייטש המשמש כשליח חב"ד במינסק שבבלארוס, עידכן את המשפחה בישראל, כאשר אבי נמצא חבול במצב קשה".

לדבריו, "אנחנו לא עוסקים כרגע כלל בתקיפה של אבא מה היה ואיך, אלא עוסקים רק במצבו של אבא ומצפים להחלמתו".

הרב מנדל דייטש מתגורר בישראל ומתארח רבות בקהילה החרדית באוקראינה, שם הוא מסייע לבני הקהילה. בנוסף, הרב דייטש שימש שליח חב"ד שנים רבות בצרפת, וידוע כאחת הדמויות הפעילות בקבר בעל התניא בהאדיטש - שם הוא נוהג לשהות מספר פעמים בשנה, ולשמש כרוח החיה במקום.

כזכור, דייטש הוכה ונשדד בצהרי שישי האחרון עד זוב דם ועילפון על ידי קבוצת שיכורים אנטישמים בז'יטומיר שבמערב אוקראינה. לאחר השוד האכזרי ביום שישי פונה הרב מענדל לביה"ח המקומי באוקראינה. בצאת השבת הוטס הרב דייטש להמשך טיפול בישראל, עם נחיתת המטוס בישראל הוא פונה למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים תל השומר.

הציבור נקרא להתפלל ולעורר רחמי שמים מרובים עבור הרב מנחם מנדל מרדכי בן מרים לרפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל.

דייטש אוקראינה מצב קשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד