כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרפורמים מודים לאפשטיין וקלמנוביץ'

אחרי שהיעדרותם אתמול אפשרה העברת תקציב לשיעורי תורה לרפורמים, כפי שנחשף ב'בחדרי', האחרונים לא שוכחים להודות לחברי המועצה החרדים

אפשטיין. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
אפשטיין. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

בעקבות חשיפת 'בחדרי', עוקץ יזהר הס - מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית - את חברי מועצת העיר ירושלים, חיים אפשטיין, יעקב הלפרין ודוב קלמנוביץ, שבגלל היעדרותם, אושרה האפשרות להקצות תקציב לשנת 2017 לשיעורי תורה לרפורמים ולקונסרבטיבים.

"אני רק מקווה שאפשטיין, הלפרין וקלמנוביץ' לא ייצלבו כעת על ידי התקשורת החרדית (ע"ע מתווה הכותל) ויאלצו לשקר ש'לא ידעו'", כתב יזהר, שבשיחה עם "בחדרי חרדים" אמר כי "אני לא באמת רוצה להבעיר את הנושא, כתבתי מה שכתבתי ודי לחכימא ברמיזא".

כאמור, אתמול נחשף ב"בחדרי חרדים" כי בגלל היעדרותם של נציגים חרדים - וועדת התמיכות בעיריית ירושלים, אישרה קריטריונים חדשים לתקצוב שיעורי "יהדות" של זרמים רפורמים וקונסרבטיבים. ההצעה אושרה ברוב של שבעה חברי מועצה בעד לעומת חמישה מתנגדים.

כזכור, על פי המידע שהגיע לידי "בחדרי חרדים", הקריטריונים שנקבעו הם לשנת 2017, והם יאפשרו "מתן תמיכה למוסדות המלמדים שיעורי התחדשות ישראלית למבוגרים", כלשון ההחלטה.

בגלל היעדרות של שלושה חברי מועצה חרדים ודתיים - חיים אפשטיין, יעקב הלפרין ודב קלמנוביץ, אושרו הקריטריונים. עם זאת לא אושרו סכומים ואף לא עלו שמות של עמותות ספציפיות, וכל שאושר אלו הקריטריונים עצמם.

החמישה שהצביעו נגד הקריטריונים הם - פיני עזרא, מיכאל מלכיאלי, ישראל קלרמן, אליעזר ראוכברגר ושלמה רוזנשטיין. הנציגה הדתית חגית משה, נציגת המגזר הדתי לאומי, הצביעה בעד הקריטריונים יחד עם חברי המועצה החילונים.
חיים אפשטיין קלמנוביץ רפורמים יזהר הס כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד