ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

החל מסע ההגנה על הרב ברלנד - השופט זעם על הפרקליטות

בבית משפט השלום בירושלים נערך דיון ראשון בו היו אמורים פרקליטיו של הרב ברלנד להשיב לכתב האישום, אלא שלטענתם לא ניתן לעשות זאת מאחר והם לא קיבלו את כל חומרי החקירה • בפנים: סיקור מלא מהדיון ותיעוד מהגעת הרב לבית המשפט

הרב ברלנד בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרב ברלנד בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נפתח מסע ההגנה של הרב ברלנד: דיון בעניינו של מנהיג קהילת שובו בנים החל היום (ב) בצהרים בבית משפט השלום בירושלים אצל השופט ירון מינטקביץ. בפתח הדיון נשמעו שופרות מחוץ לאולם, שם התקהלו כמאה מחסידי הרב, אך השופט ביקש להשתיק אותם "כדי שאוכל להתרכז כראוי". כך גם במהלך הדיון עמדו ילדים בחלון והפריעו למהלך התקין שלו.

עורכת הדין רחל תורן, פרקליטת הרב ברלנד, ציינה כי ישנם חומרי חקירה שטרם הגיעו לידי ההגנה, כך שהמענה לכתב האישום טרם הושלם. הפרקליטות לטענתה הגישה כבר לפני חודשיים בקשה לקבלת חיסיון על חלק מהחומרים, אך לא התקבלה החלטה בעניין. הבוקר הגישו בפרקליטות בקשה לקבל אורכה לחיסיון. לטענת עו"ד תורן, חודשיים אחרי הגשת כתב האישום וחצי שנה לאחר מעצרו בדרום אפריקה, עדיין לא נחשפו החומרים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לשאלת השופט מה מצוי בחומר החסוי השיבה נציגת הפרקליטות (מחליפה) עו"ד ג'ני קליימן כי "יש ידיעות מודיעיניות" אך הודתה כי אינה בקיאה בכך. השופט העיר על כך שלא יתכן שמגיעים לבקש אורכה למתן חיסיון, מבלי להכיר את החומר.



השופט יצא להפסקה של כמה דקות על מנת שהפרקליטה תוכל לברר במה מדובר, והיא חזרה והשיבה כי מדובר בשיטות חקירה, מידע מודיעיני, תיעוד חקירות של עדים ותיעוד מפגש בין חוקר למתלוננת. השופט לא התרצה וביקש שהפרקליט המלווה המטפל בחומר החסוי יגיע לדיון.

עו"ד אביגדור פלדמן השיב לפניית השופט כי אינו יכול להשיב לכתב האישום - היות וטרם קיבל את כל חומר החקירה. לדבריו, הבוקר התקבלו למעלה מעשרה דיסקים, אך סנגוריו של הרב טרם הספיקו לעבור עליהם.

לאחר בירור נוסף עם הפרקליט עו"ד חיים פס, התברר כי מדובר בידיעות מודיעיניות, מזכרים שמפרטים עדויות שמיעה על הרב. "אנחנו נעביר את זה ביום חמישי, וההגנה היא על שמות העדים. בנוסף יהיו שני מסמכים שנבקש עליהם חיסיון מלא, להם נבקש חיסיון למשך 14 ימים נוספים", ציינו נציגי הפרקליטות.

הפרקליט התייחס לדברי השופט שהעיר על התנהלות הפרקליטות באי הגעת הפרקליט ואמר "לא אנחנו ברחנו ולא התייצבנו.." כשהוא רומז להימלטותו של הרב, אלא שהשופט עצר אותו והעיר לו שזה לא ראוי.

לשאלת השופט מי יהיה הפרקליט בדיון הבא, השיב כי אינו רואה חשיבות לכך. השופט לא היה מרוצה כלל והפרקליט אמר כי בסוף הדיון יעדכן את עורכי הדין מי יהיה נציג הפרקליטות בדיון הבא.

השופט אמר בסוף הדיון כי לא ברור למה יש לחכות חודשיים וחצי מאז הגשת כתב האישום ועדיין אין תעודת חיסיון מוכנה, בפרט שמדובר בחיסיון מורכב במיוחד. לפיכך הוא נעתר חלקית, והכריע כי מלא החומר יועבר כבר היום לידי עורכי הדין, באשר לחומרים הנוספים עליהם ביקשו חיסיון, החליט השופט כי הם יועברו עד ליום שלישי הבא ולא כפי שביקשו בפרקליטות.

כזכור, הרב ברלנד נעצר לפני כחמישה חודשים בדרום אפריקה ולפני כחודשיים הוסגר לישראל - כאן הוגש נגדו כתב אישום ומעצרו הוארך עם תום ההליכים. הפרשה כולה סוקרה בהרחבה ב'בחדרי חרדים'.
הרב אליעזר ברלנד פרקליטות חיסיון חומרי חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד