י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בהמלצת אלשיך: רחמים ברכיהו רב המשטרה

הפתעה במשטרה: השר לבטחון פנים קיבל את המלצת המפכ"ל למינוי בלתי צפוי לתפקיד רב המשטרה, של הרב רחמים ברכיהו

הרב והמפכל
הרב והמפכל

השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן, קיבל את המלצת מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, ואישר למנות את הרב רחמים ברכיהו, לרב משטרת ישראל. עם מינויו תוענק לו דרגת נצ"מ.

הסמפכ"ל, ניצב זוהר דביר, עמד בראש ועדת איתור שהוקמה במאי 2016 ובמהלכה אותרו מועמדים מתאימים על פי קריטריונים שכללו בין היתר: אישיות חינוכית, יכולת פסיקה הלכתית מוכחת, היכרות המועמד עם עולם המשטרה ויכולת אישית להתחבר למגוון השוטרים המשרתים.

הרב ברכיהו נבחר מבין המועמדים, כנהוג בבכירים בדרגתו, על ידי סגל הפיקוד הבכיר במשטרת ישראל ועבר מבדק תעסוקתי ומבדקים ביטחוניים כנדרש.

הרב ברכיהו משמש כיום כרב היישוב טלמון וכראש בית המדרש "מאמינים במשטרה" שמזה מספר שנים פועל לליבון וגיבוש משנה סדורה, שתאפשר הלכתית לשומרי מצוות לשרת במשטרת ישראל.

תכנית מאמינים במשטרה סייעה לקרב את הציבור הדתי לאומי למשטרת ישראל על מנת לקדם גיוס שוטרים גם מציבור זה שהדיר רגליו מן המשטרה בעבר. משטרת ישראל חרטה על דגלה לשרת נאמנה את כלל אזרחי מדינת ישראל ללא הבדל דת, גזע ומין, תוך שמירה על זכויות אדם בממלכתיות, בשיוויוניות, ללא משוא פנים ובסובלנות. אנו בטוחים כי הרב רמי ברכיהו אשר נבחר לתפקיד הרב הראשי, יהווה גשר לכלל הקהלים בארגון ומחוצה לו ויהיה דמות רוחנית ומצפן מוסרי לכל שוטר באשר הוא.

ארגון רבני צהר מברך הרב רמי ברכיהו רב הישוב טלמון וחבר מועצת רבני צהר לרגל היבחרו לתפקיד הרב הראשי של משטרת ישראל. "הרב ברכיהו תלמיד חכם גדול בתורה, פוסק חשוב, הקים את התוכנית "מאמינים במשטרה" ועוסק שנים בענייני הכלל והפרט ברגישות ובתבונה רבה. מתוך היכרות של שנים רבות בצעידה בדרך משותפת אנו בטוחים כי למשטרת ישראל מונה היום רב שדלתו תהיה פתוחה לכל, ויכולותיו התורניות והאנושיות יעניקו למשטרת ישראל מענה רוחני לכל צרכיה".

בתגובה על מינוי הרב רמי ברכיהו, רב התוכנית ׳מאמינים במשטרה' לרבה של משטרת ישראל אומר יוזם הפרוייקט נחי אייל: ״יותר ממתרגש על מינויו של הרב רמי ברכיהו לרבה של משטרת ישראל. הרב רמי שכיהן בשנים האחרונות כרב ״מאמינים במשטרה״ הוא אישיות תורנית פורצת דרך אשר הצליח במסירות מדהימה, באומץ וברגישות לסלול את שילובם של בני הציונות הדתית במשטרת ישראל ולהובילם תוך תחושת שליחות למען עם ישראל ללא פגיעה באמונתם בתורת ישראל. אני מצדיע למפכל וצוות המשטרה על הבחירה הראויה, המינוי שזוכה לתמיכה ציבורית רחבה מלמד על אישיותו של הרב שפועל לחיבורים בין כל חלקי האוכלוסיה. לרב רמי נכונו אתגרים רבים בתפקידו החדש. אני משוכנע כי משטרת ישראל ועם ישראל יתברכו במינוי הזה שאין ראוי ממנו".

במשטרה תמהים - מה רע ברב הנוכחי?
כבר בעבר, כאשר החל קידומו של ברכיהו לתפקיד, נשמעו טענות קשות על התנהלות המפכ"ל בנושא. רב מכהן במשטרה אמר בזמנו ל'בחדרי' כי "יש כיום רבני משטרה מצויינים, למה צריך להצניח מישהו מבחוץ שהנזק שיגרום רב על התועלת?" יצויין, כי בקרב רבני המשטרה, ישנם כאלה המשמשים בתפקיד למעלה מ-20 שנה, וכולם חרדים.

"בחירת בעל תפקיד מחוץ לשורות הארגון, באה בדרך כלל כשהמערך רקוב ויש צורך לבצע שינויים גדולים. האם בשנים האחרונות נשמעו טענות כלפי רבני המשטרה? לא שזכור לנו", מוסיף הרב וטוען.

מדובר כמובן בעיקר ביחס לרב המשטרה בפועל, הרב משה גפני, שמילא את התפקיד באופן מעשי בחמשת השנים האחרונות ואשר זוכה להערכה מקצה לקצה. אי מינויו באופן רשמי של הרב גפני לתפקיד מהווה לדעת רבים איתות אנטי חרדי של המפכ"ל.
הרב ברכיהו משטרה רבנות אלשיך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד