י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"במקום לקנות לך מתנה קניתי לך תכריכים"

המונים מתושבי אשדוד הגיעו לחלוק כבוד אחרון לבחור אביעד אלמלם ז"ל, שנהרג אמש בתאונת דרכים בדרכו לכותל

"במקום לקנות לך מתנה קניתי לך תכריכים"

המונים הגיעו היום (ב) לבית העלמין באשדוד כדי לחלוק כבוד אחרון לבחור אביעד אלמלם ז"ל, שנהרג לאחר חצות הלילה בתאונת דרכים בדרכו לתפילת סליחות לכותל המערבי.

בשעות הצהריים הגיעו רבנים רבים בהם רב העיר הרב הגאון רבי יוסף שיינין, הרב הגאון רבי משה שמידע ר"י גרודנא, הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, הרב מאיר אבוחצירא רבה של רובע הסיטי, הרב חיים עזרן, רבני הישיבה הקטנה והגדולה שאצלם גדל והתחנך, חברים ומוקירי זכרו רבים אשר כאבו את הכאב הגדול.

רב העיר הגאון הרב יוסף שינין אמר בהספדו: "למרות שנותיו הצעירות, צבר מעשים טובים רבים. המה נסעו למנוחות אבל אותנו עזבו לאנחות, והחי יתן אל ליבו, אנו צריכים להתעורר ולשאול על מה עשה ה' לנו ככה, לא להישאר בשאלה, אנו צריכים לתת תשובה להקב"ה שרוצה לעורר אותנו, הוא דורש מאיתנו 'שובה אלי ואשובה אליכם' אלה הימים לפני יום כיפור המכפר לשבים בתשובה, כולנו נחזור בתשובה, ההתעוררות הגדולה הזו תהיה לע"נ שנתעורר כולנו לתשובה וימליץ טוב בעד המשפחה ובעד כל הקהל".

יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן אמר בהספדו: "ה' נתן וה' לקח - פירוש ה' נתן לבד הוא נותן, אבל כשלוקח, הוא בא עם בית דינו, אנו נמצאים 24 שעות לפני יום הכיפורים יום הגדול והנורא בעם ישראל, בימים אלו כולנו תלויים ועומדים ורק אם עושה 'תשובה' זוכה לחיים וכל מצוה אחרת זה לא יעזור, אלא רק שיעשה תשובה ממש ויחזור מהעבירות שבידו, אביעד ז"ל זכה לעורר את כולנו לפני יום הכיפורים וחושב להתחזק בבין אדם לחבירו, כי אחרת גם בין אדם למקום לא יסולח לו. כתוב 'ושבת עד ה' אלוקך' 'עד' זה ראשי תיבות ענוה דיבור לשמור על מידה הענוה ועל דיבור ראוי, ולא לשון הרע. האבא היקר מיכאל שיחי' כל כך מסור לבית הכנסת דאג למזגנים למתפללים לכולל האברכים לתפילות בראש השנה וכל המעשים הטובים הללו ילוו את נשמתו הטהורה של אביעד ז"ל ושהקרבן לא יהיה לחינם ח"ו וכל אחד יקבל על עצמו קבלה קטנה להשתנות לקראת יום הכיפורים".

הרב פחימה ראש ישיבת 'כתר תורה' בה למד הבחור, אמר בהספדו: "אביעד ז"ל היה 'הדר' בחור יקר עם הליכות נאות, בין כל הבחורים היה דוגמא של חסד, אהבה מיוחדת שהיה לו לכל אחד ואחד, היה פרח מיוחד שגדל בין כל הבחורים, אתמול היה בישיבה של מטה והיום בישיבה של מעלה – מי היה מאמין! אביעד ז"ל נפטר מתוך שעסק במצוה של חסד, כל החבורה צריכים לדאוג, כל החברים צריכים לגמול איתו חסד, החברים יחזירו לו וזה הזכות שלו שזכה לעורר את כולם בתשובה, נחזק את המשפחה שיהיה להם את הכוחות במעשים הברוכים שלהם יחד עם כל המשפחה".

הגאון רבי משה שמידע ראש ישיבת גרודנא הספיד ואמר: "אנו מכירים את המשפחה שנים רבות, את הטוב לב החסד ומעשים טובים, אנשים לא מבינים במה מדובר מה זה לשכל בן צעיר אצל מו"ח הראש ישיבה הרב קרלנשטין זצ"ל ששיכל את בנו יחידו הרב חנוך זצ"ל אמר אין לכם מושג איזה צער איזה סבל זה כולל בתוכו, רק מי שעובר את היסורים הללו יודע איזה כאב ואיזה יסורים מדובר ואנו שראינו קצת מקרוב, אנו יכולים מעט לחוש את הכאב הגדול, אבל שמעתי את הגדלות של המשפחה ואת של האבא היקר מיכאל שיחי'".

אביו מיכאל הספיד את בנו בקול בוכים ואמר, "אני מקבל את הדין באהבה אביעד אתה בני האהוב שלי, אני לא יכול לדבר עליך בעבר רק בהווה, שתתפלל ותעמוד להיות מליץ יושר על כולם כמו שהיית תמיד, גומל חסדים כל אחד שנמצא כאן לא יודע מה הוא עושה כאן. יום לפני יום כיפור, כולם כאן מכירים אותך, את החיוך שלך את הארת פנים שלך לכל יהודי, בערב ראש השנה באת אלי הביתה מהישיבה ואמרת לי התקשרתי ל180 טלפונים לחברים שלך לידידים לברך ולאחל להן שנה טובה.

"אמרת לי אני אתקשר לכל החברים שלך לברך אותם בשמך ואתה תמשיך עם האירוח והמצוות שאתה עסוק בהם, וכך אני יקל מעליך קצת, ואחר כך אמרו לי איזה ברכות יפות, מכל הלב לכל אחד ואחד אפילו הגננות המלמדים, איזה אצילות איזה כיבוד הורים, הייתי נכנס הביתה - היית עומד, לאחר הקידוש היית מתכופף ומבקש אבא תברך אותי אני רוצה להיות גדול בתורה אני רוצה שבשולחן נשמע דברי מוסר.

"אביעד, כל אחד כאן צריך לקחת מהגמילות חסדים שלך היית בא מהישיבה ואומר לי, אבא יש חתן בישיבה אין לא כלום, צריך לדאוג היית דואג לכולם אבל אתה לעצמך לא דאגת. בשבת שובה ישבנו בבית בשולחן שבת, אתה היית בישיבה ישבנו בבית ואמרנו, אביעד יש לו שבוע הבא יום הולדת, מה נקנה לו מתנה, על כל הטוב לב שלו, על כל החסד שנותן תמיד, כמה דואג לכל המשפחה האחים והאחיות, דברת איתי בטלפון במוצאי שבת, אמרת לי אבא עוד מעט יום הולדת לגיל 19, ואמרתי לו אתה יודע שאבא יודע להפתיע, תשאיר את זה ואני רוצה לומר לך לא עמדתי בזה ובמקום לקנות לך מתנה קניתי לך תכריכים", בכה האב ועין לא נותרה יבשה.

"לא זה מה שרציתי, בני האהובי אבל אביעד מעליך יש את מלך מלכי המלכים הקב"ה ואנו כולנו עפר ואפר, הקב"ה רוצה אותך קרוב אליו ואני מבקש מהצדיק בעל יסוד ושורש העבודה שהיינו קרובים לספרו הקדוש, אנא קח את אביעד לידך תחת כנפי השכינה וימליץ טוב.

"אני פונה לרעייתי היקרה, אנו צריכים להשאיר כאן את הדמעות, את הכאב, לחזור לבית לילדים הקדושים שאנו מגדלים ולגדל אותם שיהיו גדולים בתורה, בשביל זה אנו בעולם לעשות נחת רוח לה' יתברך. וה' יתן לנו חיים ארוכים לעשות רצונו, נחזור עם כוחות חזקים לבית והקב"ה ימחה כל דמעה של כולנו וימחוק את כל שטרי חובותינו וימחול ויסלח לכל עם ישראל ושהסתלקותו של אביעד זה היה קול השופר החזק שהקב"ה וכל פמליה של מעלה יאמרו "סלחתי כדבריך" ויכתוב ויחתום אותנו לחיים טובים ולשלום, ה' אנו אוהבים אותך, ה' נתן וה' לקח, יהי שם ה' מבורך".

דברי חיזוק ופרידה נשא ר' אברהם דרעי מצוות חברה קדישא שעורר את הקהל לקראת יום הכיפורים מהאסון הכבד שפקד את העיר. לאחר אמירת הקדיש יצא מסע ההלוויה לעבר החלקה שם נטמן.





























































אביעד אלמלם אשדוד הרוג סליחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד