י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גזלנים נמאסתם // תושב גאולה בטור זועם

האם המפגינים באזור גאולה שואלים מורה הוראה שיורה להם לשרוף פחים? האם מותר לגזול את זמנם של אלפי אנשים? האם מותר להכניס אנשים למצב של סכנת נפשות בעקבות השריפה והעשן? לכו תפגינו בצורה מכובדת ואל תפריעו לנו את שלוות הנפש. גם אנחנו תושבים כאן, וגם לנו מגיע לחיות כאן • תושב שכונת גאולה בטור נזעם על הפגנות הקיצונים

הפגנות סיקריקים במאה שערים, צילום: פלאש90
הפגנות סיקריקים במאה שערים, צילום: פלאש90

כתושב השכונה אני רואה צורך חשוב וחיוני להציף ולהביא את דעת תושבים רבים מאזור גאולה שדעתם אינה נשמעת כלל.

בשכונת גאולה וסביבותיה יש למעלה מ-60,000 מבקרים בימים רגילים, ובימי החגים אף הרבה יותר מכך. המבקרים, חלקם אברכי כוללים שלומדים באזור, חלקם הולכים לעבודה באזור וחלקם יוצאים לקניות או לעיסוקים שונים במרכז ירושלים.

פתאום כל שגרת החיים נעצרת בגלל הפגנה, על כל נושא שהוא מוצדק יותר או מוצדק פחות, ואינני נכנס למהות ההפגנה אם היא מוצדקת או לו וכן אם היא תועלתית או לא, בשורה התחתונה תעמוד שיירה שלמה של אוטובוסים בכל רחוב יחזקאל ורחוב שטראוס עם מאות אנשים שנתקעים בטבורה של עיר ולא יכולים להגיע ליעדם מחוץ לשכונה או במרכז הקניות בשכונה.

כדוגמא אספר: באחת הפעמים שהתרחשה הפגנה סיפר לי אב לילדים שמתגורר בשכונה ולומד ברובע היהודי על כך שהוא צריך להוציא את ילדיו מהגנים ומבתי הספר והוא לא יכול להתקרב לשכונה בתחבורה הציבורית ועומד בחוסר אונים מוחלט תוך שילדיו ממתינים לו ולא יודעים למה אבא לא מגיע.

לא צריך לחשוב איך אבא מרגיש בזמן כזה. ישנם כמובן עוד שלל עיכובים וקשיים רבים שנכפים על תושבים כתוצאה ממחאה כזו או אחרת שגורמת נזק קודם כל לנו החרדים.

עוד סיפור שאירע בהזדמנות אחרת: פנה אלי אחד התושבים וגולל באוזני את מצבו הבריאותי הקשה עקב בעיות נשימה וסיפר שבכל הפגנה שמדליקים פחים והעשן המיתמר מגיע ועולה לביתו המצב בבית בלתי נסבל ומגיע לכדי פיקוח נפש.

השאלה זועקת: מי מתיר כזה נזק אדיר לכל כך המוני אנשים?

בימים אלו, ימי הרחמים והסליחות, ישנם מבקרים נוספים בשכונה אשר באים לסייר בשכונה ולומר סליחות לקראת יום כיפור, אולם הם נתקלים בשכונה שעשן מיתמר בכל פינה משל היתה אזור מלחמה. במקום שישמעו את מנייני הסליחות בשכונה ממגוון העדות והחוגים הם נאלצים לראות פחים מעושנים.

ולא העליתי את ה"גזל דרבים" שכידוע לכל אותם עשרות אלפים שמגיעים לקניות בגאולה ונתקעים לכמה שעות טובות בתחנות האוטובוסים בלי אפשרות לצאת מן השכונה לבתיהם וכן את ההפסד הגדול לבעלי העסקים ובעלי החנויות כתוצאה מההפגנות.

השאלות הנשאלות בקול גדול:

האם אותם מפגינים שואלים בכל פעם מורה הוראה שיורה להם לשרוף פחים?

האם מותר לגזול את זמנם של אלפי אנשים שבאים לקנות ומאבדים את זמנם?

האם מותר לגזול את זמנם של תושבי השכונה?

האם מותר להכניס אנשים למצב של סכנת נפשות ממש בעקבות השריפה והעשן?

האם מותר להפסיד את בעלי החניות את פרנסתם?

האם מותר להזיק רכוש ציבורי כגון פחים מעקות רמזורים בזמן שהעליות מתגלגלות ונופלות על תושבי השכונה?

לכו להפגין במקומות אחרים. לכו תפגינו בצורה מכובדת ואל תפריעו לנו את שלוות הנפש. גם אנחנו תושבים כאן, וגם לנו מגיע לחיות כאן.
הפגנות שכונת גאולה קיצונים כיכר השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד