כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הסאגה מסתיימת: עמותת יתדות בדרך לפירוק

ל'בחדרי חרדים' נודע כי רשם העמותות הגיש בקשה לפירוק עמותת יתדות, המחזיקה כיום בשליש מהעיתון • מסתמן: פתרון מוסכם שימנע פגיעה בבטאונם של גדולי ישראל

הסאגה מסתיימת: עמותת יתדות בדרך לפירוק
מערכת יתד נאמן בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

התפתחות משפטית בניהול העיתון 'יתד נאמן': כזכור, מזה שנים ארוכות מתנהל דיון משפטי בין העיתון לרשם העמותות, בשל טענתו של האחרון כי כיום עמותה אינה יכולה להתקיים באם פעילותה היחידה היא ניהול עיתון.

כעת, מסתמנת התקדמות של ממש, כאשר הרשם הגיש לפני כמה שבועות בקשה לפירוק העמותה, שתידון בבית המשפט בתאריך 30.11 בעוד כמעט חודשיים.

קצת הסבר: יתד נאמן יוצא לאור על ידי חברה, שחלק ממניותיה ניתנו על ידי הגראמ"מ שך זצ"ל בזמנו לאנשים שהשקיעו מכספם בעיתון, וחלק ממניותיה נשמרו בידי עמותה שהוקמה במיוחד למטרה זו, בניהולם של נאמניו וחבר תלמידי חכמים. זאת בכדי לשמר את עליונות דעת תורה והאינטרס הציבורי בעיתון, ולא ליצור בעלות של אדם פרטי.

בזמנו, היה ההליך תקין וחוקי לחלוטין, אולם עם הזמן השתנו הכללים וכיום נדרשת עמותה להפעיל פעילות וולונטרית וכדומה. בשל כך, מזה 15 שנה מתנהל דין ודברים בין רשם העמותות ובין אנשי 'יתדות' בכדי למצוא פתרון חוקי. בינתיים, העמותה לא מגישה דו"חות וכדומה, מהסיבה הפשוטה שהיא מעולם לא הוציאה או הכניסה שקל ויש לה אפס פעילות באופן מוצהר.

לאחר מהפך השליטה ב'יתד', בו הדיח מרן הגראי"ל שטיינמן את העורך הקודם נתי גרוסמן מתפקידו, רכש הנגיד שמעון גליק באמצעות עמותה אמריקאית שבשליטתו את המניות שאינן בבעלות העמותה,

כעת כאמור יגיע הדיון לבית המשפט, שם יצטרכו רשם העמותות ואנשי יתד יחד למצוא פתרון חוקי שלא יפגע בהפעלת העיתון.

גורם המעורב בנושא אומר ל'בחדרי חרדים': "זהו הליך שנמשך כבר הרבה שנים מול רשם העמותות, ולאחרונה הגיעו לסוג של הבנות ולמהלך חוקי מוסכם שיאפשר את קיום העיתון באופן תקין וחוקי. כעת נותר רק לסיים את ההליכים הטכניים ולהמתין לאישורו של בית המשפט".



יתד נאמן פירוק עמותה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד