י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בעיצומו של יום כיפור: משפחת גרינפלד הוטסה ארצה במבצע מיוחד

משה גרוסברגר, חרדי ומנכ"ל חברה להטסות רפואיות, יזם את פתיחת נתב"ג להבאת חנוך ונועה גרינפלד וילדיהם, בטיסת חירום מגיאורגיה, לצורך טיפול בירושלים

חנוך גרינפלד. צילום: פייסבוק
חנוך גרינפלד. צילום: פייסבוק

חנוך ונועה גרינפלד וילדיהם יפתח ועברי, שנפגעו שלשום (שני) בתאונת דרכים קשה במהלך חופשה משפחתית בגיאורגיה, הובאו במהלך יום הכיפורים בטיסת חירום רפואית, וביוזמת אדם חרדי, לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כך לפי דיווח שהגיע ל'בחדרי חרדים' .

כפי שנודע ל'בחדרי חרדים' ערב החג, קיבל משה גרוסברגר, אדם חרדי ומנכ"ל חברת 'מדאסיס הטסות רפואיות' פנייה מבני המשפחה, שביקשו להעביר את יקיריהם לישראל. הפנייה הגיעה בשעה 11:30 בבוקר בערב החג, אך טרם היה ברור היכן הם מאושפזים.


הודעת פרו' ליברגל מבית החולים הדסה עין כרם. צילום: דוברות הדסה

בערב החג בשעה 13:00 (שעון מקומי) יצא השגריר הישראלי בטביליסי והקב"ט לבית החולים ולאחר מספר שעות הוחלט להעבירם לבית חולים מתקדם יותר, אך בשעה 16:00 הוחלט להטיסם לישראל.

המנכ"ל גרוסברגר פנה לראשי חב"ד שפנו לשר אורי אריאל בנושא. הוא בתורו פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ. ולאחר פניות הם באופן יוצא דופן הסכימו לפתוח את השמיים.

חברת 'מדאסיס' איתרה שני טייסים שהסכימו לצאת, יחד עם רופא טיפול נמרץ מוטס ופראמדיק דתי שיצא מבית הכנסת ורופא אורטופד מנתח - ובשעה 18:00 התקבל האישור הסופי ממשרד ראש הממשלה ומשרד החוץ, שאפשר לפתוח את המרחב האווירי.

לאחר שבע שנים שהוא היה סגור הרמטית במהלך יום הכיפורים, הוקפצו כ-20 עובדי נמל התעופה בן גוריון על מנת לאפשר למטוס עם הצוות הרפואי להמריא.

בשעה 21:30 המריא מטוס מישראל, שקיבל גם אישור קיצור טיסה. עם הגעתם לטביליסי, הצוות התפצל ל-2, אחד לבית החולים בהם היו מאושפזים שני ילדים וצוות נוסף למקום בו אושפזו ההורים. הצוותים ביצעו בדיקות רפואיות וייצבו את מצב האם על ידי אורטופד מנתח מישראל.

בשעה 9:00 המטוס נחת בישראל והפצועים הועברו באמבולנסים של מד"א לבית החולים הדסה עין כרם, לשם הוזעקו רופאים גם מבתי הכנסת.

ד"ר ג'וש שרודר, אורטופד בכיר מבית החולים, יצא לגיאורגיה עם הטיסה, שקיבלה אישור מיוחד ממשרד התחבורה, והביא את בני המשפחה לטיפול בארץ. עוד בארץ, משהבין את אופי הפציעות, צירף עמו לטיסה ציוד רפואי כולל מערכת "הלו" לשם ייצוב צוואר פרוק ושבור.

"הופננו בטביליסי לבית חולים למבוגרים שם שהתה האם, כאשר ילדיה טופלו בנפרד בבית חולים לילדים. העברנו אותה ואת כל בני המשפחה בטיסה לארץ, כשהיא בהכרה מלאה", מספר ד"ר שרודר. "עם הגעת הפצועים להדסה עין כרם, אושפזו ילדי המשפחה, אחד במצב בינוני והשני במצב קל - במחלקת ילדים, איתם ישהה גם האבא, מצבו קל".

"האם, אשר נפגעה באורח קשה, הוכנסה היום לניתוח אורטופדי מורכב בן מספר שעות, הוא הסתיים ומצבה יציב. אנו נשאיר אותה כעת מורדמת ומנשמת לפחות עד מחר" הוסיף.

בתאונה, שאירעה באזור תושתי שבמזרח גיאורגיה, נהרגו אחינועם, בת עשר, ונבו, בן חמש. ארונותיהם יובאו מחר ארצה בשעה 11:00 בבוקר.

מוקדם יותר אתמול ביקר בבית החולים בגיאורגיה שגריר ישראל בטביליסי שבתאי צור, שליווה את הטיפול במקרה יחד עם צוות השגרירות ועם המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי של משרד החוץ.

לפני כעשור, אחיו של חנוך, יהודה, נהרג במלחמת לבנון השנייה. הוא נקבר בבית העלמין בהר הרצל. שמה של הבת אחינועם, שנהרגה בתאונה, ניתן לה לזכרו של יהודה.

עדכון אחרון 23:11
גיאורגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד