ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הזמר החילוני מבכה: "הייתי בשוק בכיפור הזה"

כוכב הזמר הפופולרי סטטיק, אינו מגדיר את עצמו כדתי - אבל נדהם מהיעלמות ציון החג מרחובות עיר מגוריו: "הייתי בשוק מכמה מאיתנו לא שומרים אפילו על הכבוד של היום"

סטטיק. צילום: באדיבות המצלם
סטטיק. צילום: באדיבות המצלם

כוכב פופ וזמר פופולרי חילוני לירז רוסו שמכונה סטטיק, נדהם כאשר השנה צום כיפור לא צויין כראוי ברחובות עיר מגוריו.

הוא פרסם על כך פוסט בדף הפייסבוק שלו בו הוא מבכה את היעלמותו של החג. "כיפור הכי מבאס שהיה לי", הוא פותח ואומר, וממשיך:

"ודווקא הצום היה כל כך קל.. העברתי את הכיפור עם אנשים טובים.. הספקתי לטייל ברחובות העמוסים של העיר ואפילו להשלים עם חבר שלא דיברתי איתו כמעט שנה... אז.. מה ביאס אותי?
שהרגשתי שאנחנו חבורה שצמה לבד.. יצאנו אתמול בלילה.. כולם עם פלאפונים.. כולם עם מוסיקה. כולם עם סיגריות ואופניים חשמליים.. פעם בכמה דקות עובר גם אוטו.. אף אחד לא מעיר אפילו.

"חשוב לי לציין, אני לא דתי. בכלל. אני שומר מסורת, ולא מיראת שמיים ולא כי אני חושב שאלוהים יעניש אותי , ההיפך. אני חושב שלאלוהים הרבה יותר חשוב שתהיה אדם טוב מאשר שלא תאכל חזיר. אבל זו רק דעתי.

"הייתי בשוק מכמה מאיתנו לא שומרים אפילו על הכבוד של היום. כשאני הייתי נער, אף אחד לא היה מעיז לשבור כיפור בפומבי. כולם שמרו בחוץ, ומי שלא שמר, וזכותו כמובן, עשה זאת בבית. אתמול היה הפוך. רק אנחנו שמרנו ופשוט כולם לא. הייתי בשוק. אנשים שבאים לבקש תמונה, ואני מוצא את עצמי מצטער בפניהם שאני שומר את היום ולא אוכל להצטלם.

"אני! מצטער! שאני שומר כיפור! ומה יותר הזוי, שלא אחד ולא שניים מהם שאלו אותי מה הקשר בין זה שאני צם לבין זה שאני לא מצטלם, ואפילו שמעתי אותם מסננים "איזה שחצן". באמת שנפגעתי. ולא מהמילים, נפגעתי שאני כנראה אצטרך להסביר לילדים שלי כשיהיו, שאבא פעם היה צם.. כי היה קטע כזה.. כי הם בטח שלא ידעו את זה מהסביבה שלהם... לאן הזהות היהודית נעלמת? ושוב, אני לא דתי, אין לי בעיה עם אתאיסטים, ההיפך, אח שלי כזה, החבר הכי טוב שלי כזה... אבל מאכזב שפני הדור משתנים ככה.. טוב.. אולי הזדקנתי.

"כל מי שנפגע מהפוסט, אתנצל עליו בכיפור הבא. אוהב אתכם, גמר חתימה טובה".
סטטיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד