כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בהלה במונסי: המשטרה חוקרת מי החשוד שהחזיק מחזור ומצלמה בכל נדרי

כשהמתפללים החלו להראות סימני חשד, האלמוני יצא מבית הכנסת נכנס למכוניתו ועזב את המקום • מתח וחשש בקרב המתפללים הרבים בבית הכנסת הענק של ויז'ניץ במונסי שבארה"ב - אלמוני החזיק סידור וצילם תמונות בערב היום הקדוש

כאן חנתה המכונית - כניסת בית הכנסת ויז'ניץ במונסי
כאן חנתה המכונית - כניסת בית הכנסת ויז'ניץ במונסי

חשד לצד סקרנות בבית המדרש של ויזניץ במונסי: זמן קצר לפני תחילת תפילת 'כל נדרי', כשבית המדרש כבר גדוש וצפוף במתפללים אנשים נשים וטף, בשעה שהציבור ברחבי העולם היהודי עסוק באמירת 'תפילה זכה' תפילת ההכנה למעמד התרת הנדרים - אדם חשוד שהתנהג בצורה מחשידה עורר חשד והצליח להעלם.

המתפללים, אשר הבחינו בקצה בית המדרש באדם זר, אותו הם מתארים כ"חובש כיפה מוזרה", שמו לב כי בידו האחת החזיק סידור פתוח בצורה הפוכה, ובידו השניה טלפון-חכם שלטענתם שימש את החשוד לתיעוד - הוא הבזיק בו ללא הרף וצילם תמונות מתוך בית המדרש.

כשאחד המתפללים פנה אל הזר ושאל אותו למעשהו, יצא האיש מבית המדרש, הספיק להיכנס לרכב - על פי העדות מסוג טיוטה קורולה, שחנה סמוך לפתח בית המדרש - במגרש חנייה סמוכה, צמוד לתלמוד תורה ולאולם שמחות מקומי בשם ווילחוביץ. לא לפני שצילם את שער בית הכנסת, אחר כך מיהר להסתלק מהמקום.

המקרה דווח עוד בערב כיפור למשטרה המקומית public safety, אשר בחגים מציבה נוכחות אבטחתית סמוך לבתי כנסת יהודיים מרכזיים, והמשטרה ביקשה ממגישי התלונה ועסקני הקהילה לאתר סרטי אבטחה ממצלמות בתים הסמוכים לבית המדרש, במטרה לנסות לזהות את הזר. הם עמלו על כך בצאת הצום.

לצד החששות, יש מי שהרגיע את הבהלה וטען כי אפשר ומדובר ביהודי רחוק מהיהדות אשר חיפש מקום להתפלל ביום הכיפורים ולא ידע כיצד לנהוג במקום.

כזכור, שבוע לפני ראש השנה כינסה משטרת ניו יורק את גבאי בתי הכנסת ברחבי העיר ודרשה לתגבר את העירנות בבתי הכנסת במיוחד בחגים, בהם פוקדים רבים את בתי הכנסת.
ויזניץ מונסי חשוד במונסי חשש בכל נדרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד