כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

משבר או רק איום? בנט 'מוסר נפש' על עמונה

לקח זמן אך הלחצים השפיעו - בבית היהודי דורשים מראש הממשלה ושר הביטחון, דחייה בפינוי עמונה

פינוי עמונה הקודם. צילומסך יוטיוב
פינוי עמונה הקודם. צילומסך יוטיוב

האם פינוי מאחז עמונה יביא לפירוק הממשלה? לאחר לחצים כבדים מצד בוחרי 'הבית היהודי', יו"ר המפלגה נפתלי בנט מתכוון לדרוש מראש הממשלה בנימין נתניהו ומשר הביטחון אביגדור ליברמן - יחד עם שרת המשפטים איילת שקד, שיפעלו מול בג"ץ לדחות את פינוי עמונה לפחות בחצי שנה.

בנט ושקד אף איימו במשבר קואליציוני, אם ליברמן ונתניהו לא ימלאו אחר דרישתם לדחות את פינוי המאחז השנוי במחלוקת. על פי הדיווח בגל"צ, אמש, נפגשו נתניהו ובנט בארבע עיניים לדון בנושא, ובהמשך לכך - הבוקר זומנה פגישה נוספת - מרובעת, יחד עם שקד וליברמן.

כזכור, בשבוע שעבר התייחס בנט לפינוי עמונה ואמר כי צריך למסור נפש על זה, "אנחנו לוקחים אחריות על הסדרה אסטרטגית של ההתיישבות" אמר שר החינוך בדברים שנשא בבנייני האומה בירושלים באירוע לזכרו של ח"כ לשעבר חנן פורת, ממקימי גוש אמונים.

"בנושא ארץ ישראל אנחנו צריכים לעבור מבלימה להכרעה. אנחנו צריכים לסמן את החלום והחלום הוא שיהודה ושומרון יהיו חלק מארץ ישראל הריבונית", הוסיף בנט לומר לקהל בוחריו, "אנחנו צריכים לפעול היום, ואנחנו צריכים למסור את הנפש. אנחנו לא יכולים להמשיך לסמן את ארץ ישראל כיעד טקטי, ומדינה פלסטינית היא היעד האסטרטגי. כמו שחנן אמר, אין לנו זכות לחלק את הארץ. לא בדיבורים, לא במעשים, לא בהסכמה שקטה, ולא בתירוצים שקטים. לא על ידי פוליטיקאים, ולא על ידי משפטנים. דרך הוויתורים, דרך החלוקה, הפסידה".

לסיום הבהיר, "אני לא יכול שלא להתייחס לעננה שמרחפת על אלפי בתים ביהודה ושומרון. אני כאן מודיע, אנחנו לוקחים אחריות. לא עוד פתרונות טקטיים - אלא הסדרה אסטרטגית. בזכות אנשי עמונה, אנשי אמונה, נוביל פתרון אסטרטגי לכלל ההתיישבות".

בעקבות דבריו של בנט – פרצה סערה תקשורתית, והוא מצידו הסביר כי לא היה בכוונתו למסור את הנפש ממש, אלא במובן המטאפורי של המשפט. אולם, היום מתברר כי בנט מתכוון בהחלט למסור את נפשו, לפחות הפוליטית, עבור עמונה.
פינוי עמונה משבר פוליטי מסירות נפש בנט מוסר נפש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד