כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הלחץ על בנט עזר: המדינה משנה כיוון בעמונה

אחרי האיומים של בנט שעבר לחץ חזק בקהל בוחרי 'הבית היהודי' בעניין עמונה - המדינה תבקש מבג"צ ארכה של שישה חודשים

נתניהו ובנט. צילום: מריס אלסטר - פלאש 90
נתניהו ובנט. צילום: מריס אלסטר - פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

האיומים עזרו: בפגישה שהתקיימה הבוקר (חמישי) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החינוך נפתלי בנט - סוכם כי המדינה תבקש מבג"צ לדחות בחצי שנה את מועד הפינוי הצפוי של מאחז עמונה וזאת בכדי למצות את האופציות למצוא פתרון למשבר.

כזכור, לאחר לחצים כבדים מצד בוחרי 'הבית היהודי', יו"ר המפלגה בנט דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו ומשר הביטחון אביגדור ליברמן שיפעלו מול בג"ץ לדחות את פינוי עמונה לפחות בחצי שנה.

בנט ואליו הצטרפה גם שרת המשפטים איילת שקד - איימו במשבר קואליציוני, אם ליברמן ונתניהו לא ימלאו אחר דרישתם לדחות את פינוי המאחז השנוי במחלוקת. על פי הדיווח בגל"צ, אמש, נפגשו נתניהו ובנט בארבע עיניים לדון בנושא, ובהמשך לכך - הבוקר זומנה פגישה נוספת - מרובעת, יחד עם שקד וליברמן.

כזכור, בשבוע שעבר התייחס בנט לפינוי עמונה ואמר כי צריך למסור נפש על זה, "אנחנו לוקחים אחריות על הסדרה אסטרטגית של ההתיישבות" אמר שר החינוך בדברים שנשא בבנייני האומה בירושלים באירוע לזכרו של ח"כ לשעבר חנן פורת, ממקימי גוש אמונים.

"בנושא ארץ ישראל אנחנו צריכים לעבור מבלימה להכרעה. אנחנו צריכים לסמן את החלום והחלום הוא שיהודה ושומרון יהיו חלק מארץ ישראל הריבונית", הוסיף בנט לומר לקהל בוחריו, "אנחנו צריכים לפעול היום, ואנחנו צריכים למסור את הנפש. אנחנו לא יכולים להמשיך לסמן את ארץ ישראל כיעד טקטי, ומדינה פלסטינית היא היעד האסטרטגי. כמו שחנן אמר, אין לנו זכות לחלק את הארץ. לא בדיבורים, לא במעשים, לא בהסכמה שקטה, ולא בתירוצים שקטים. לא על ידי פוליטיקאים, ולא על ידי משפטנים. דרך הוויתורים, דרך החלוקה, הפסידה".

לסיום הבהיר, "אני לא יכול שלא להתייחס לעננה שמרחפת על אלפי בתים ביהודה ושומרון. אני כאן מודיע, אנחנו לוקחים אחריות. לא עוד פתרונות טקטיים - אלא הסדרה אסטרטגית. בזכות אנשי עמונה, אנשי אמונה, נוביל פתרון אסטרטגי לכלל ההתיישבות".

בעקבות דבריו של בנט – פרצה סערה תקשורתית, והוא מצידו הסביר כי לא היה בכוונתו למסור את הנפש ממש, אלא במובן המטאפורי של המשפט. אולם, היום מתברר כי בנט מתכוון בהחלט למסור את נפשו, לפחות הפוליטית, עבור עמונה.

ח"כ אראל מרגלית הגיב ליוזמת רה"מ ובנט לדחות פינוי עמונה: ״הממשלה הפכה בת ערובה של תושבי עמונה ונציגיהם בבית היהודי. נתניהו הופך את שלטון החוק לבדיחה עצובה. ראש הממשלה הלחיץ בתולדות ישראל נכנע פעם אחר פעם למפירי חוק, ואז בוכה בדמעות תנין על העמקת הקרע עם ארה"ב וגינויה של ישראל באו"ם. הבדיחה על האיש שרוצח את הוריו ומבקש הקלה כי הוא יתום עברה אצל נתניהו שדרוג ציני במיוחד״.

ח״כ נחמן שי הגיב: "הממשלה בורחת מבשורה. חמש שנים לאחר החלטת בג״צ ממשיכה ממשלת ישראל להתעלל בבית המשפט העליון ולעשות פלסתר את החלטותיו. עוד דחייה פירושה כי במשוואה יהודית - דמוקרטית, נכנעת המדינה לתכתיבי המתנחלים ופוגעת בערכיה הדמוקרטיים".

ממטה המאבק נמסר: "איננו תולים את תקוותנו בבג"צ ומצפים כי הדרג המדיני ובראשם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון ליברמן, שרת המשפטים שקד ויו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט יובילו באופן מיידי הסדרת עמונה וכלל ההתיישבות בהתאם לסמכותם ואחריותם כלפי אזרחי ישראל ובוחריהם מהמחנה הלאומי. כל תוצאה אחרת תביא לפינוי כפוי ולמאבק חסר פשרות בשטח של אלפי אנשים שיביעו את מחאתם כנגד מחיקת יישוב שלם בארץ ישראל".
פינוי עמונה ארכה בבגצ בנט ונתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד