י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מחללי הכותל המערבי: הבמאים צילמו סרט אימה נגד החוק

שערוריה: האחים דורון ויואב פז חפצו לצלם סרט זומבים בכותל, וכדי לקבל את האישור ביקשו לצלם סרט דוקומנטרי • בלשכת רב הכותל הגר"ש רבינוביץ' מסרו ל'בחדרי חרדים': "אם ח"ו כפי שהוצג הם הטעו את לשכתנו - נפעל כנדרש"

יהודי מתפלל בכותל במוצאי יום כיפור. צילום: פלאש 90
יהודי מתפלל בכותל במוצאי יום כיפור. צילום: פלאש 90

שערוריה במקום הקדוש ביותר לעם היהודי: האחים דורון ויואב פז קיבלו אישור לצלם פרויקט דוקומנטרי בכותל המערבי בירושלים, ובכלי התקשורת פורסם כי הם הגיעו לשם בכלל כדי ליצור סרט זומבים המתרחש ביום כיפור - היום המקודש ביותר לעם ישראל.

בראיון ל-ynet סיפרו השניים: "לא רצינו שיבינו מה אנחנו באמת עושים פה. גנבנו קצת מתחת לאף של כולם", ואיך הם התגברו על התקנות הנוקשות? עיקמו אותן קצת. "קיבלנו אישור לצילום דוקומנטרי. למזלנו, בדוקומנטרי אין לך טקסט, אין דיאלוגים שכתובים, ולכן כשצילמנו סצנות במקומות האלה, השחקנים שלפו את הטקסט, התסריט, כדי להיזכר בשורות, אנחנו לא צריכים דרמה. שלרגע אף אחד לא יבין מה אנחנו באמת עושים פה. אז גנבנו קצת מתחת לאף של כולם, אבל זה היה משעשע".

'בחדרי חרדים' בדק איך קורה דבר כזה, האם אין שומרים המוצבים דרך קבע בכותל, שמטרתם למנוע זאת? והאם באמת היה להם אישור לצלם עבור דוקומנטרי?

מלשכת רב הכותל הגאון הרב שמואל רבינוביץ' נמסר ל'בחדרי חרדים': "לא נמצא עדיין תיעוד על צילום ברחבה. התיעוד שמוצג הינו בסמטאות. בכל מקרה זה לא היה ח"ו ביום הכיפורים. הנושא נבדק כעת לעומק. ואם ח"ו כפי שהוצג הם הטעו את לשכתנו - נפעל כנדרש".
רב הכותל סרט ביום כיפור סצנות דוקומנטרי שומרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד