י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נחשף: פעילי דאעש ניסו לחפור מנהרה לאיו"ש

הותר לפרסום: נעצרה חולייה של תושבי המשולש תומכי דאעש שתכננו להבריח אמצעי לחימה דרך מנהרה מטול כרם לטייבה וכן התכוונו לשרוף את האיצטדיון בטייבה במהלך הופעה בחג הקורבן • כל הפרטים

פיר המנהרה. צילום: תקשורת שב"כ
פיר המנהרה. צילום: תקשורת שב"כ

הותר לפרסום: נעצרה חולייה של תומכי דאעש תושבי המשולש שתכננו להבריח אמצעי לחימה דרך מנהרה מטול כרם לטייבה וכן התכוונו לשרוף את האיצטדיון בטייבה במהלך הופעה בחג הקורבן.

מעצר שלושת חברי החולייה בוצע על ידי שירות הביטחון הכללי וימ"ר מרכז במהלך החודש האחרון. עוד לפני המעצר ניסו חברי החוליה להצית את אצטדיון הכדורגל המקומי בטייבה, ובכך להביא לביטול הופעתו של זמר לציון חג הקורבן, וזאת על רקע אידאולוגי-דתי.

העצורים: אברהים שיח' יוסף (26), מחמד נאשף (32) ואמיר גבארה (20), כולם תושב טייבה. במהלך החקירה בשב"כ עלה כי הפעילות בוצעה בהשראת רעיונות ארגון הטרור דאעש, וכחלק מרצונם של השלושה למנוע פעילות שנראתה בעיניהם ועל פי אמונתם כלא מוסרית, וכנוגדת את הדת ואת עקרונות ה"מדינה האסלאמית".

אמיר ג'בארה, נעצר על ידי כוחות הביטחון התורכיים לאחר שניסה לחצות את הגבול התורכי ולהצטרף לארגון דאעש בסוריה. עם הגעתו לארץ נחקר אמיר גם על ידי השב"כ ומשטרת ישראל.

עוד עלה בחקירה כי אברהים שיח' יוסף תכנן אף הוא לצאת בחודשים האחרונים לסוריה כדי להצטרף לדאעש. לשם כך תכנן אברהים ובנה גלשן רוח המונע באמצעות פדאלים, ואף ביצע ניסוי ראשון כדי לבחון את ביצועיו. פעילות זו בוצעה בעידודו של אמיר ג'בארה, אשר הביע רצון לחבור לכוחות דאעש בסוריה.

בנוסף תכננו השלושה להבריח אמצעי לחימה מאזור טול כרם לתוך שטח מדינת ישראל, וזאת במסגרת הכנותיהם ל-"יום הדין", שבו לתפיסתם יצטרכו להילחם ב"כופרים". את האמל"ח תכננו חברי החוליה להבריח באמצעות מנהרה מהשטחים, ולהסתירו מתחת לביתו של אברהים. חפירת המנהרה החלה דרך מערה קיימת (בשטח ישראל) שאותה הכירו אברהים ואמיר, והם החליטו להאריכה במטרה לחצות את גדר ההפרדה בסמוך לטייבה. מנהרה זו נחשפה במהלך החקירות ונסרקה ע"י כוח של צה"ל.

בשב"כ מציינים כי עד מעצר חברי החוליה הספיקו שלושת חבריה לחפור מטרים בודדים בלבד, וזאת ללא שחצו את גדר המערכת. גם המסתור לאמל"ח, שנחפר על ידי אברהים ואחיו בעומק 15 מטר מתחת לפני האדמה - נתפס ונסרק ע"י כוחות הביטחון במהלך השבועות האחרונים.

היום הוגשו לבית המשפט בלוד כתבי אישום נגד שלושת חברי החולייה. יודגש כי כל מעשה של תמיכה בארגון ה"מדינה האסלאמית" הוא עבירה פלילית ויטופל בחומרה על ידי מערכת אכיפת החוק.
מנהרה טייבה טול כרם הברחת נשק דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד