כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

נתניהו: "האמת תנצח"; ברקת: "אונסק"ו איבד זיקה למציאות"

החלטה ההזויה של ארגון התרבות של האו"ם, אונסק"ו, על כך שאין קשר בין היהדות להר הבית ולכותל המערבי גררה כצפוי גל תגובות נזעמות מבכירי המדינה. נתניהו: "האמת תנצח". ברקת: "אין קשר בין אונסק"ו למציאות" • כל הפרטים

בתמונה: הקשר בין העם היהודי לכותל (שלומי כהן, פלאש 90)
בתמונה: הקשר בין העם היהודי לכותל (שלומי כהן, פלאש 90)

החלטה ההזויה של ארגון התרבות והמדע של האו"ם, אונסק"ו, על כך שאין קשר בין היהדות להר הבית ולכותל המערבי גררה, כצפוי, גל תגובות נזעמות מבכירי המדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה להחלטה: "תאטרון האבסורד באונסק"ו נמשך והיום הארגון הזה קיבל עוד החלטה הזויה שאומרת שלעם ישראל אין קשר להר הבית ולכותל. אז מילא שהם לא קוראים תנ"ך אבל אני מציע לחברי אונסקו לבקר בשער טיטוס ברומא, שם רואים מה הביאו הרומאים לרומא לאחר שהם החריבו ובזזו את בית המקדש בהר הבית לפני 2,000 שנה.



"רואים שם חרוט על שער טיטוס את מנורת שבעת הקנים שזהו הסמל של העם היהודי ואני אומר לכם גם הסמל של מדינת היהודים בימינו. תיכף אונסקו יגיד שגם הקיסר טיטוס עסק בתעמולה ציונית.

"לומר שלישראל אין קשר להר הבית ולכותל, זה כמו לומר שלסין אין קשר לחומה הסינית, ולומר שלמצרים אין קשר לפירמידות. בהחלטה האבסורדית הזאת אונסקו איבד את מעט הלגיטימיות שנשארה לו. אבל אני מאמין שהאמת ההיסטורית יותר חזקה, והאמת תנצח. ואנחנו עוסקים היום באמת".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר בתגובה: "ההחלטה של אונסק"ו שאין קשר בין היהדות לכותל מופרכת כמו לנתק את הקשר בין הנצרות לוותיקן או בין מכה לאיסלאם. אונסק"ו טוענים שאין קשר בין הכותל ליהדות. אני טוען שאין קשר בין אונסק"ו למציאות".

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם כי ארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם, אונסק"ו, קיבל החלטה הזויה לפיה הארגון אינו מכיר יותר בקשר ההיסטורי של היהודים להר הבית ומטיל ספק בקשר היהודי לכותל המערבי. 24 מדינות תמכו בהחלטה, 6 התנגדו ו-26 נמנעו. למרות ההחלטה ההזויה, הדיפלומטיה הישראלית רשמה הישג נאה בכך שמדינות אירופה לא תמכו בהחלטה, כאשר רובן החליטו להימנע בהצבעה.

המדינות היחידות שהתנגדו להחלטה היום הן ארה"ב, גרמניה, בריטניה, הולנד, ליטא ואסטוניה. כאמור, מדינות חשובות נוספות, כמו צרפת, סלובניה, שבדיה, ארגנטינה, טוגו והודו נמנעו בהצבעה.

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה גם היא על החלטת אונסק"ו ואמרה: "האו"ם שובר את השיאים של עצמו בבורות, באנטישמיות ובחוסר הרלוונטיות שלו. ארגון שמתיימר לייצג את החינוך ואת המדע מטעם האו"ם, מציג פוליטיקה רקובה שנשלטת בידי מדינות איסלאמיות דיקטטוריות.

"במקום שמדינות המערב יובילו את הארגון למחוזות הנאורות, חלקן נגררות ללכת שבי אחר החלטות מבישות".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "האו"ם מתעקש פעם אחר פעם להפוך את עצמו לגוף לא רלוונטי. הכחשת ההיסטוריה זו לא תופעה חדשה וכשהיא מגיעה לרמות כאלה של אבסורד היא קורסת אל תוך עצמה ולא שווה התייחסות. לכן אני מבקש להתייחס בתגובה הזו דווקא לכל התגובות של חבריי בשמאל, שמתחרים ביניהם על השימוש במילים החריפות ביותר לגינוי ההחלטה.

"חברים, מי שמקבל בהבנה את הביקורת האמריקאית על בניה טבעית ומתבקשת בבית אל, חברון, אלון מורה או שילה שלא יתפלא כשאונסקו קובע שלעם היהודי אין קשר לירושלים. המקור לקשר היהודי וההיסטורי בין העם היהודי לירושלים הוא אותו מקור לקשר לחבלי המולדת ביהודה ושומרון. מי שמתכחש לקשר הזה ומפנה לו עורף ביהודה ושומרון שלא יצפה שהעולם יכבד את הקשר הזה בירושלים.

"שילה המקראית, ירושלים, בית אל וחברון היו פה לפני אונסק"ו ויהיו אחריו. לכן מה שחשוב זה לא מה יאמרו באונסקו אלא מה יעשו בירושלים, ומכך אני מוטרד. מי שמקפיא את הבניה בירושלים וביהודה ושומרון ומשדר למעשה שאין בכוונתו להישאר בהם לנצח מזמין את הכחשת ההיסטוריה והקשר היהודי לירושלים מצד האו"ם. אני קורא לכל מי שהזדעזע, בצדק, מההחלטה היום להתעשת ולחזור לקשר הטבעי של עמנו לכל מרחבי ארצנו בבניה ופיתוח בכל מרחביה".
אונסק''ו הר הבית בנימין נתניהו איילת שקד ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד