כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בעקבות "בחדרי": הישג לחרדים בגבעת זאב

לאחר הפרסום ב"בחדרי חרדים" על המאבק המתנהל בין מועצת גבעת זאב למשרד השיכון, על גבן של 102 משפחות חרדיות שלא מקבלות היתרי בניה, החליטה המועצה להנפיק את היתרי הבניה

גבעת זאב (יונתן זינדל, פלאש 90)
גבעת זאב (יונתן זינדל, פלאש 90)



לאחר הפרסום ב"בחדרי חרדים" על המאבק המתנהל בין מועצת גבעת זאב למשרד השיכון, על גבן של 102 משפחות חרדיות שלא מקבלות היתרי בניה, החליטה המועצה להנפיק את היתרי הבניה.

כזכור, לפני כשלושה חודשים פורסם ב"בחדרי חרדים" על המאבק המתחולל בין מועצת גבעת זאב למשרד השיכון, על גבן של המשפחות. הסיפור החל לפני כשלוש שנים, אז התאגדו 102 משפחות אברכים באמצעות קבוצת רכישה 'מגורי אהרון' עבור בניית 102 יחידות דיור בגבעת זאב. מנהלי הקבוצה קיימו פגישות ליווי במשרד השיכון בהן הציגו את התוכניות לבניה ולאחר מספר פגישות המשרד אישר את התוכניות.

לאחר שהתקבלו כל האישורים פנו מנהלי הקבוצה לקבל את היתרי הבניה ממועצת גבעת זאב, אלא שאז, להפתעתם הרבה, מחלקת הנדסה של מועצת גבעת זאב סירבה להעניק את ההיתרים. לטענת הרוכשים הסיבה נעוצה בחילוקי דעות שבין משרד השיכון למועצה המקומית בנוגע לעלויות הפיתוח והשצ"פ במתחם, והרוכשים, שהשקיעו מאות אלפי שקלים על אחד, עמדו בפני שוקת שבורה.



גורם המעורה בפרטים אמר לפני שלושה חודשים ל"בחדרי חרדים" כי "מדובר במשפחות אברכים ברוכות ילדים שהבעלים יושבים ולומדים כל היום בכולל. אברכים שהשקיעו את כספם לקנות דירה, וכעת נראה שזה לא מתקדם בגלל מאבקים של מועצת גבעת זאב על גבם של האברכים, שנאלצים לסבול. יש משפחות שאין להם דירה משלהם והם נאלצים להתגורר בשכירות וגם לשלם את ההלוואות שלקחו לצורך קבוצת הרכישה".

כאמור, כעת, שלושה חודשים לאחר הפרסום ב"בחדרי", משא ומתן קדחתני שהתנהל בין ח"כ אורי מקלב לבין ראש המועצה יוסי אברהמי, הנפיקה המועצה את היתרי הבניה לפרויקט.

ח"כ מקלב בירך על מתן האישורים, ואמר כי כל פרויקט דירות נוסף שנבנה מקל במעט על מצוקת הבניה החריפה במגזר החרדי, וודאי שהדבר ייתן תמריץ ליזמים נוספים להקצות משאבים בבנייה למגזר החרדי.
אורי מקלב מגורי אהרן גבעת זעב היתרי בניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד