י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נפטר ביום הכיפורים: רבי נח ערבליך ז"ל

ברוך דיין האמת: באנטוורפן, בלגיה, נפטר לאחר מחלה הרה"ח רבי נח ערבליך ז"ל, ממקורבי וחסידי בית פשווערסק, והוא בן 76

נפטר ביום הכיפורים: רבי נח ערבליך ז"ל

ברוך דיין האמת: באנטוורפן, בלגיה, נפטר לאחר מחלה הרה"ח רבי נח ערבליך ז"ל ממקורבי וחסידי בית פשווערסק, והוא בן 76 בפטירתו. זכה המנוח ז"ל ונפטר ביום ההילולא הארבעים של האדמו"ר רבי איצקל מפשווערסק זצוק"ל.

רבי נח ז"ל נולד לאביו רבי משה לייב ערבליך זצ"ל, נכד ובן אחר בן לאדמו"ר רבי משה לייב מסאסוב זצוק"ל.

בתקופת בחרותו הגיע לאנטוורפן והחל להסתובב בחצר חסידות פשווערסק. היה מהאנשים הקרובים ביותר לאדמו"רי בית פשווערסק. "הוא היה אבן מאבני המקום", אומרים מכריו.

"הוא היה נח כפשוטו - נח לבריות ונח לשמיים. היה תלמיד מובהק לסבו הגאון הנודע רבי יואל אשכנזי זצ"ל. היה גם בידידות עם האדמו"ר רבי יואל מסטאמר זצוק"ל".

מכריו באנטוורפן מספרים היום ל'בחדרי חרדים' כי ר' נח היה למדן עצום, ידען אדיר ומתמיד גדול. "כל יום היה נכנס לבית המדרש, לאחר עמלו בענף היהלומים, ולמד משעה חמש אחר הצהריים עד עשר בערב".

"צהלתו על פניו תמיד. לכל אחד לכל יחיד אמר ודרש בשלומו. תמיד עם מילה ומשפט משמח. רק לפני שנתיים חלה במחלה איתה התמודד בגבורה במשך כל הזמן, היה שמח בחלקו וחיזק תמיד את משפחתו ואת ידידיו".

מאות מבני קהילת אנטוורפן צעדו היום אחר מיטתו על אף טרדות החג. בלוויה הספידו רב העיר, רבי אהרן שיף, שציין כי למרות שלא מספידים בימים אלו, לאחר שנפטר ביום הכיפורים יש להספידו. גם הרבי מפשווערסק יצא באורח נדיר ללוות את המנוח מבית הקהילה עד בית מדרשו ברחוב מרקרטור. מבלגיה יצא מסע הלוויה לארץ ישראל, להר הזיתים בירושלים, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

רבי נח ערבליך ז"ל מוקף בעיגול


נח ערבליך אנטוורפן בלגיה יום הכיפורים הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד