ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

'ידיעות': החרדית מעדיפה למות ולא לעבור ניתוח

סיפור קורע לב: הרופאים דורשים שחרדית, בת 25, תעבור ניתוח להסרת גידול ממאיר • הצעירה, שתאבד את היכולת להביא ילדים - מסרבת • והאדמו"ר שלה? לא מתערב

ניתוח. צילום: יעקב נחומי
ניתוח. צילום: יעקב נחומי

עיתון 'ידיעות אחרונות' מפרסם היום (ד) את סיפורה של מ', צעירה חרדית בת 25, שאובחן אצלה גידול ממאיר ברירית הרחם, לפני יותר משנה.

במשך כמה חודשים משכנעים הרופאים את הצעירה, שטרם זכתה להביא ילדים לעולם, כי בכדי להוציא את הגידול עליהם לכרות את רחמה. מלבד אובדן היכולת להרות, תופעות הלוואי של הניתוח אינן פשוטות.

אך כאשר ניסו הרופאים לדבר על ליבה, נכונה להם הפתעה: הצעירה הודיעה כי איננה מוכנה לאבד את רחמה וכי לא תסכים לקבל טיפול, מכל סוג שהוא. "אני לא אוכל להמשיך לחיות, אם לא אוכל ללדת", אמרה לצוות הרפואי.

הרופאים היו חסרי אונים. "זה קרע לנו את הלב. עמדנו חסרי אונים מול הנחישות שלה וגזר הדין הקשה והסופי שגזרה על עצמה כשבחרה לוותר על הניתוח", אמרו.

מצבה של הצעירה הדרדר ללא טיפול והיא אושפזה לאחרונה בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים.

לאור חומרת המצב החליטו הרופאים המטפלים להלחם על חייה בניגוד לרצונה. הם כינסו את ועדת האתיקה הארצית של קופת חולים כללית, בה מבוטחת הצעירה, במטרה לדון בדרכים לא שגרתיות לחפש מוצא שיאפשר לטפל בה.

הוועדה, הכוללת את רב הקופה, הרב מנחם רוזנברג, החליטה לאשר פנייה אל האדמו"ר שאל חצרו משתייכת משפחת הצעירה, במטרה שידבר אל ליבה וידגיש בפניה את סכנת החיים בה היא נתונה.

בימים אלו נפגש הרב רוזנברג עם האדמו"ר ושטח בפניו את הסוגיה. נכון לאתמול, טרם נמסרה הכרעתו בנידון.

אתמול ניסו הרופאים שוב לדבר אל ליבה של הצעירה ובני משפחתה, ללא הועיל. "נמשיך לפעול בכל דרך שעומדת לרשותנו כדי להביא את הצעירה לניתוח ולהציל את חייה", אומרים גורמים רפואיים המעורים בנושא, "מצבה קשה ואם לא תנותח, גורלה לצערנו נחרץ".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 64 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד