כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ההחלטה ההזויה של האו"ם: החרדים מגיבים

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את ההחלטה ההזויה של ארגון התרבות והמדע של האו"ם, אונסק"ו, על כך שאין קשר בין היהדות להר הבית ולכותל המערבי, גם הח"כים החרדים מגיבים בחומרה: "לא חיים מפי אומות העולם והאו"ם אלא במי ששיכן שמו בבית הזה"

אורי מקלב (הדס פרוש, פלאש 90)
אורי מקלב (הדס פרוש, פלאש 90)

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את ההחלטה ההזויה של ארגון התרבות והמדע של האו"ם, אונסק"ו, על כך שאין קשר בין היהדות להר הבית ולכותל המערבי, גם החכ"ים החרדים מגיבים בחומרה.

ח"כ ישראל אייכלר אמר כי "יהודים שבכו אתמול ביום הכיפורים בפירוט עבודת הכהן הגדול בקודש הקדשים, קשורים בדבקות נצח במקום המקדש. הם אינם חיים מפי אומות העולם והאו"ם אלא במי ששיכן שמו בבית הזה. יהודי כל העולם התפללו בדבקות "ותמלוך אתה הוא ה' אלוקינו וכו' בהר ציון משכן כבודך ובירושלים עיר קדשיך. ימלוך ה אלוקיך ציון לדור ודור".

אייכלר הוסיף כי "אונסק"ו הוא ארגון חילוני למדע כפרני לחינוך נכרי ולתרבות רעה. הוא בסך הכל מאמץ את הגישה הכפרנית, של המדע והחינוך ותרבות התועבה של המשפט הישראלי. שלטון בג"צ מנתק כל זיקה אמונית ליהדות. בושה תכסה פני הכופרים בתורה מסיני, בשמה הם דורשים אחיזה במקומות קדושים. איך הם באים לתקוף את אונסק"ו, שכופר בזיקה הדתית שהם עצמם כופרים בה?!", תמה.

(נתניהו מגיב להחלטה)


לדבריו, "זרועות השלטון מנתקים כל זיקה של עם ישראל לתורת ה'. מי שמוסר את ניהול הכותל המערבי לכופרים, אינו אונסק"ו אלא מישטר הבג"צ הישראלי. מי שאסר קיום "סליחות" בכיכר רבין תל אביב, הוא מערכת המשפט של תרבות התועבה. מי שמעביר את "לימודי היהדות" לרפורמים המנתקים נשמות ישראל, מתורה ומצוות, משתייך לתרבות, לחינוך ולמדע של אונסק"ו. מי שבא לחלל את קדושת הכותל אל יצפה שהגויים יכבדו את המקום הקדוש".

"אך יש גם תועלת בהחלטת אונסק"ו דווקא למחרת יום הכיפורים. ההחלטה המרגיזה רק תפקח עינים עיוורות ותחזק את הקשר של המסורתיים והחילונים למקומות הקדושים ליהדות, אמר אייכלר.

גם ח"כ אורי מקלב תקף את ההחלטה ההזויה וקישר אותה למה שקורה בארץ: "כשבארץ ישראל יהודים מתבוללים וכופרים מערערים על הקשר והרצף ההיסטורי והשורשי של העם היהודי למקום המקדש, לכותל המערבי ושאר המקומות הקדושים, ובחסות הבג"ץ ארגוני הנשים והרפורמים למיניהם מנסים לקבל שליטה והכרה במקום המקודש ביותר לעם היהודי, בניגוד גמור להלכה ולמסורת היהודית".

מקלב הוסיף כי "אזי נדרשים כולם להוכיח בפני אומות העולם את הקשר הניצחי ואת ההבטחה האלוקית לאבותינו ולנו למקומות הללו, אשר תלויים אך ורק בקיום התורה והמצוות ע"פ ההלכה".

"אין דבר יותר מתאים כתמונת מראה מאשר לקחת את התגובות הנזעמות והנכונות של בכירי הפוליטיקאים על ההחלטה ההזויה והמקוממת הזו, ולשנות במקום המילים אונסקו והאו"ם לכתוב את המילים הבג"ץ והרפורמים", אמר.

ח"כ יעקב מרגי אמר כי "אונסקו ומוסדות האום הוכיחו לעולם שוב שהם לא רלוונטיים להיסטוריה, ארגון שמשכתב את ההיסטוריה מחדש ע"י הצבעה מקרית איבד את זכות קיומו".
אונסק''ו אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד