כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

טראמפ: "האו"ם מתעלם מקשר בן 3000 שנה"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ , התייחס להחלטת אונסק"ו, הכופרת בזיקת העם היהודי להר הבית

צילום: אלישע סנדמן
צילום: אלישע סנדמן

התגובה: המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (שישי) להחלטת אונסק"ו, הכופרת בזיקת העם היהודי להר הבית. המועמד כתב בדף הפייסבוק שלו: "אמרתי כבר בהזדמנויות רבות שאמריקה תחת ממשל טראמפ תכיר בירושלים כבירתה הנצחית של ישראל. הניסיון של האו"ם לנתק את מדינת ישראל מירושלים הוא ניסיון חד צדדי להתעלם מקשר בן 3,000 שנה".

עוד הוסיף: "זו עדות נוספת להטיה האנטי ישראלית העצומה של האו"ם, ירושלים היא בירתו הנצחית של העם היהודי, והרוב המוחלט בקונגרס הצביע להכיר בה בתור שכזו".

טראמפ הוסיף ותקף את נשיא ארצות הברית, ברק אובאמה. "החלטת אובאמה למחוק את המילה 'ישראל' אחרי המילה 'ירושלים' בנאום המוכן שנשא, לא הייתה אלא כניעה לאויבי ישראל והשפלה לשמעון פרס, שאת זכרו ניסה הנשיא לכבד".

הסטטוס של טראמפ זכה לעשרות אלפי שיתופים.

כזכור, אתמול התכנס בפאריס הוועד המנהל של אונסק"ו, שבו חברות 58 מדינות, ואימץ את "החלטה 25". 24 מדינות תמכו בהצעה, 26 נמנעו, שש התנגדו להצעה. נציגי שתי מדינות (טורקמניסטן וסרביה) נעדרו.

לפי ההחלטה הר הבית, נקרא רק בשמו הערבי "חראם א־שריף" או בשם המסגד "אל־אקצה", ונקבע כי הוא הקדש מוסלמי, ללא זיקה ליהודים. רחבת הכותל מוזכרת במרכאות לאחר השם הערבי, "רחבת אל־בוראק". ההחלטה חלה גם על כתליו של הר הבית ולכן גם הכותל המערבי, שפועל שנים רבות לאחר החורבן כבית תפילה ליהודים שלא יכלו לעלות להר הבית עצמו.

התנגדו להחלטה ארה"ב, גרמניה, בריטניה, הולנד, ליטא ואסטוניה.
הכותל טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד