י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מעצר בחג: האב הטרי חשוד בעוקץ 5 מיליון

אברך חרדי בן 26 מירושלים נשלח להארכת מעצר לאחר שעלו נגדו חשדות לעוקץ סלולרי בהיקף של כ-5 מיליון שקל

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

חרדי בן 26 מירושלים נעצר בחשד לביצוע עבירות הונאה בהיקף כולל של מעל 5 מיליון ש"ח. מעצרו הוארך על ידי בית המשפט בשישה ימים. ל'בחדרי חרדים נודע כי מדובר באברך שאך לפני שלושה שבועות נולד לו ילד.

במשטרת ירושלים מתנהלת במהלך החודש האחרון חקירה בעקבות מספר תלונות שהוגשו כנגד תושב העיר, החשוד בהונאה רחבת היקף של אזרחים תמימים, היקף עבירות המרמה וההונאה מוערכים ביותר מ-5 מיליון ש"ח.

בין המתלוננים, גם אימו של החשוד שסיפרה כי נעלמו לה פנקסי שיקים רבים באמצעותם בוצעו רכישות בסכומים של אלפי ש"ח עם זיוף חתימתה. לאחר מספר שבועות במהלכן נמלט מהמשטרה, אותר החשוד אתמול בירושלים ונעצר.

מהחקירה עולה כי החשוד פעל בצורה שיטתית ומתוחכמת במסגרתה נהג להונות אנשים בסכומי כסף גדולים - בכך ששכנע אותם לרכוש על שמם עשרות מכשירים סלולאריים ולמוסרם לידיו. עם קבלתם היה מוכר אותם בחנויות סלולאר פרטיות.

עוד עולה מהחקירה כי החשוד נהג להציג עצמו כאיש עסקים אמיד ובכך רכש את אמונם של אנשים. בהמשך הציע להם לבצע עסקאות רכישה גדולות של מכשירים סלולאריים כדי שיקבלו הנחה ואחר כך למכור אותם תמורת רווח גדול. לאחר שהיו רוכשים את הסלולאריים ומעבירים אותם לידיו - היה נעלם.

כאמור, החשוד נעצר אתמול והובא לחקירה במפלג ההונאה בירושלים. היום הובא בפני בית משפט השלום בירושלים אשר נעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו ב-6 ימים עד ליום רביעי ב' דחול המועד. חקירת המשטרה נמשכת בדגש לאיתור מתלוננים נוספים שהיו קורבנות לפעילות ההונאה של החשוד.

לקבחדרי חרדים' נודע כי עו"ד אריאל עטרי, פרקליטו של החשוד, ציין בפני בית המשפט כי מרשו נמצא במצב כלכלי קשה שאליו נקלע. "לעניין הלבנת הון, ממה שתואר על ידי חברי זו אינה עבירת הלבנת הון, וזה לא מקים עילת מעצר וחזקה על המשטרה לחקור לפני שמייחסת עבירה". עו"ד עטרי התייחס גם לנושא אם החשוד, "טענת חברתי מתמקדת אך ורק בזיוף חתימת האם על השיק, אין טענה שהכספים נמשכו שלא כדין, מכיוון שחברי מאשר שהמשיב היה יכול לגשת לחשבון ולמשוך הכספים".

נציגת המשטרה אישרה כי במשך חצי השנה האחרונה לא בוצעה שום עבירה מצד החשוד. מעבר לכך, החשוד עצמו לא הכחיש את החשדות וטען כי התכוון להשיב את הכספים, ואת חלקם אכן החזיר. "בנקודת זמן מסוימת הייתה קריסה כספית מוחלטת, ואז לאחר שתשלומים הוחזרו לפירעון אותם מכשירי הסלולאר" אמר עו"ד עטרי, "לא ברור שיש כאן כוונה להונות, ולכן מצד אחד המצב העובדתי נהיר למדי".

לגבי בריחת החשוד אמר העו"ד כי מרשו יצא וחזר מחו"ל ונמצא כבר שלושה ארבעה חודשים בארץ. לעניין הטלפונים, "המשטרה יכלה לחקור כל אותם אנשים שאת שמם מעלה, וכל אותם אנשים לא יתייצבו בשבוע וחצי הקרובים, חברי אישר שמדובר בחרדים, אף אחד לא יגיע בשבת, לא בסוכות ולא בחול המועד, כך שהבקשה לא תקדם כהוא זה את החקירה, אפילו אם היה מקום לעשות זאת. המשטרה יודעת על החשדות זמן רב, במהלך חקירת המשיב נאמר לו שהדבר פורסם בתקשורת ומדובר על פרסום בתקשורת החרדית לפני שלושה חודשים, כך שהמשטרה יודעת על זה חודשים ארוכים, והעובדה שהמשטרה בפעם הראשונה מבקשת לעצור אותו ממש בערב ראש השנה או בסמוך לראש השנה בעייתית כאשר מסתכלים על התמונה".

עו"ד עטרי ביקש לשחררו לבית חמיו למהלך החג. השופטת מירית פורר מבית משפט השלום בירושלים קיבלת חלקית את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בשמונה ימים, והאריכה את מעצרו בחמישה ימים. "מחומר החקירה עולה חשד סביר לביצוע עבירות על ידי החשוד, וברשימת הפעולות אותה מבקשת המשטרה לבצע ישנן פעולות שיכול וישובשו, ככל שהמשיב לא יהיה במעצר, ובנוסף לאור קיומו של צו המעצר שנמסר לאימו של המשיב, ונסיבות מעצרו כפי שתוארו בדו"ח הפעולה מב/7, עולה חשש ממשי להימלטותו".

עו"ד עטרי מגיש בשעה זו ערר לבית המשפט המחוזי בעיר.
צעיר עוקץ סלולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד