כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שיחתם של צדיקים: תמליל מלא משיחת הרבי מויז'ניץ והרב שטיינמן

אחרי האדמו"רים מגור ובעלזא, הגיע גם הרבי מויז'ניץ להתברך בברכת השנים אצל הגראי"ל שטיינמן • הרבי שאל את הגראי"ל אם ראה את החפץ חיים והגרח"ע גרודז'ינסקי, ובסיום החליפו גדולי ישראל ברכות חמות • התמליל המלא בפרסום ראשון

האדמו"ר מויז'ניץ היום במעונו של הגראי"ל שטיינמן (באדיבות המצלם)
האדמו"ר מויז'ניץ היום במעונו של הגראי"ל שטיינמן (באדיבות המצלם)

האדמו"ר מויז'ניץ הגיע היום (שישי) לביקור במעונו של הגראי"ל שטיינמן ברחוב חזון איש בבני ברק, כדי להתברך בברכת השנים.

ל'בחדרי חרדים' הגיע התמליל המלא מהשיחה בין גדולי ישראל שנמשכה כעשר דקות.

הרבי מויז'ניץ התעניין בשלומו של הגראי"ל שענה שצריך שיהיה שנה טובה, האדמו"ר אמר צריך לבקש כל הזמן מהקב"ה 24 שעות ביממה ושאל האם ראש הישיבה זוכר את החפץ חיים - ועל זה ענה הגראי"ל שלא.

האדמו"ר התעניין היכן היה גר וענה הגראי"ל בבריסק. האדמו"ר הוסיף לשאול מי היה הרב בבריסק וכן שאל האם ראה את רבי חיים עוזר גרודז'ינסקי ומתי עלה לארץ, הגראי"ל השיב בשנת תש"ה.

בני הבית סיפרו שהרה"ח רבי נטע בעק ז"ל למד בישיבה ביחד עם הגראי"ל. הרב בעק ז"ל סיפר שהרב שטיינמן לא ישן על מיטה אף פעם בגלל שכל הזמן למד והרב שטיינמן אמר לו אז שהסיבה היא בגלל שעטנז.

האדמו"ר מויז'ניץ סיפר לגראי"ל שטיינמן שגם האדמו"ר מהר"א מבעלזא לא היה יושב על כסא עם ריפוד בגלל חשש שעטנז. בני הבית סיפרו כי הרב שטיינמן הייתה לו שליחות להאדמו"ר מהר"א מבעלזא שהיה צריך למסור לו כסף.

הרבי מויז'ניץ הביא בשם אביו האדמו"ר הישועות משה זצ"ל שהיה אומר "התורה היא חיינו ואורך ימינו וכי מצאת אדם ששכח לאכול? לא, כי זה החיות שלו, ואם כן למה אדם שוכח לפעמים ללמוד?"

הרב שטיינמן השיבו "התורה אינה בדיוק כמו אכילה, כי אכילה אין צריך האדם לזכור מה אכל אם בשר או דגים או תפו"א אבל התורה שלמד האדם צריך לזכור".

האדמו"ר בירכו בברכת "גמר חתימה טובה, אגוט קויטל, ושיהיה לראש ישיבה אריכות ימים ושנים טובות עם כל כלל ישראל ושיקבל את משיח צדקנו, גוט שבת", ועל זה השיבו הגראי"ל "זה כל הברכות הטובות".

לאחר מכן עברו בני המשפחה והגבאים לברכה וליוו את הרבי מויז'ניץ עד הדלת הראשית של הבית.

כזכור, בתקופה האחרונה הגיעו לביקור במעונו של הגראי"ל גם האדמו"רים מגור ובעלזא.





הרבי מויזניץ הרב שטיינמן שעטנז לימוד תורה ברכת השנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד