י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אונסקו יורדים מהעץ? "נגד אנטישמיות"

מזכ"לית הארגון במכתב לציפי לבני מבהירה כי "יותר מ-70 שנה אונסקו פועל לשמר את המורשת היהודית העולמית במטרה להילחם באנטישמיות ובהכחשת השואה"

הכותל המערבי. צילום: שלומי כהן, פלאש 90
הכותל המערבי. צילום: שלומי כהן, פלאש 90

לאחר ששר החינוך נפתלי בנט הודיע כי בעקבות החלטת הוועד המנהל של אונסק"ו המכחישה את זיקת העם היהודי למקומות הקדושים בירושלים – הוא משהה כל פעילות מקצועית עם הארגון, מזכ"לית אונסק"ו מגיבה בנושא לח"כ ציפי לבני.

מזכ"לית הארגון אירינה בוקובה השיבה היום ללבני כי הארגון "נחוש להילחם באנטישמיות ובדה לגיטימציה של ישראל". זאת, בתגובה למכתב ששלחה לבני בעקבות קבלת ההחלטה על הר הבית והכותל ביום חמישי. בוקובה התייחסה לתגובת בנט ואמרה כי הפרויקטים והפעילות של אונסקו עם ישראל ואלה המקדמים מורשת יהודית ונאבקים בהכחשת השואה בעולם - יימשכו.

לדברי בוקובה, היא מכירה בקדושת הר הבית והכותל לעם היהודי ואונסקו עוסק במגוון פעילויות לשימור הקשר בין העם היהודי לארץ ישראל – ונגד אנטישמיות ודה לגיטימציה לישראל ברחבי העולם. "יותר מ-70 שנה אונסקו פועל לשמר את המורשת היהודית העולמית במטרה להילחם באנטישמיות ובהכחשת השואה, במטרה להילחם באנטישמיות המודרנית הכוללת את הדה לגיטימיציה לישראל".

במכתב ששלחה לבני לאונסקו ביום חמישי היא הזהירה כי קבלת ההחלטה על ידי המדינות החברות עשויה להצית סכסוך דתי ולהפר את הסטטוס קוו הרגיש בירושלים. "צריך להיזהר משינוי הטרמינולוגיה שתשפיע באופן הרסני על המציאות. תפקידה של אונסקו היא לעסוק בעבר – ולא לעוות את העתיד", כתבה לבני.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להחלטה על הר הבית והכותל המערבי ואמר ביום חמישי כי "היום הארגון הזה קיבל עוד החלטה הזויה שאומרת שלעם ישראל אין קשר להר הבית ולכותל. אז מילא שהם לא קוראים תנ"ך אבל אני מציע לחברי אונסק"ו לבקר בשער טיטוס ברומא, שם רואים מה הביאו הרומאים לרומא לאחר שהם החריבו ובזזו את בית המקדש בהר הבית לפני 2,000 שנה", אמר נתניהו. "בהחלטה האבסורדית הזאת אונסק"ו איבד את מעט הלגיטימיות שנשארה לו. אבל אני מאמין שהאמת ההיסטורית יותר חזקה, והאמת תנצח", הוסיף ראש הממשלה.

ביום שישי פרסמה בוקובה הבהרה לגבי הארגון, שבה היא כתבה כי "אין להכחיש, להסתיר או למחוק את המסורת היהודית", לדבריה, "מסגד אל-אקצא, הקדוש למוסלמים הוא גם הר הבית, שהכותל המערבי בו קדוש ליהדות".
אונסקו הר הבית מוסלמים כותל מערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד