י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מאבק באשדוד: שדרות בני ברית או שמעון פרס?

ראש העיר אשדוד חפץ לשנות את שמה של שדרת בני ברית להנצחת הנשיא התשיעי, אולם בארגון מתנגדים בחריפות

פרס. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
פרס. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הנשיא התשיעי שמעון פרס מצליח לעורר סערות – גם לאחר מותו: לאחר הלווייתו של פרס הודיע ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי כי בכוונתו להסב את שם שדרת בני ברית בעיר לשדרת שמעון פרס, מי שמתנגד לזה הוא נשיא ארגון בני ברית שטוען כי ההחלטה פוגעת בהיסטוריה של הארגון.

לדבריו של מיכה נתן, נשיא בני ברית: "ברגע שאתה הולך ומשנה את השם של שדרת בני ברית, אתה פוגע בארגון, פוגע בהיסטוריה שלו ואנחנו מתנגדים בתוקף".

לסרי עצמו כתב לאחר פטירת פרס כי "כבר לפני מספר שנים, בעת ששמעון פרס כיהן כנשיא, סברתי שהדרך הראויה וההולמת היותר הינה, הסבה על שמו, את שדרות בני ברית, שהיא הכניסה הראשונה והחשובה ביותר של העיר, והחוצה את העיר לכל אורכה".

אולם כפי שלסרי כותב החלטתו לפני שש שנים – נדחתה, "ההחלטה אכן התקבלה בוועדת השמות של העיריה, והובאה כמקובל לאישור מועצת העיר. לצערי, הצעה זו שלי נדחתה, לאחר מאבק עיקש שהוביל במועצת העיר, איש ציבור בכיר, מסיבותיו הלא מובנות והשמורות עימו, ביחד עם ארגון בני ברית".

לסרי המשיך לספר כי "כיוון, ששמעון פרס בצניעותו לא רצה להיכנס למקום של מחלוקת בחייו, בוודאי לא מול עמדתו של אותו איש ציבור, ויותר מכך, לא בזמן שהוא מכהן כנשיא המדינה, הוא ביקש ממני להמתין עם היוזמה לעת מתאימה יותר. ואכן, הבנתי את הרמז, כיבדתי את בקשתו והמתנתי. תוך פשרה וקבלת החלטה במועצת העיר, שמפאת כבודו של ארגון בני ברית, ניישם את החלטת וועדת השמות בהסכמתו של הארגון".

"למרבה הצער, העת אליה התכוון שמעון פרס בדבריו אליי הגיעה כעת - העת שבה נפרד מאתנו למנוחת עולמים. בעת הזו, אני מרגיש חובה וזכות גדולה, למלא את צוואתו, ולחזור ליוזמה ולהנציח את זכרו של שמעון פרס, בהסבת שד׳ בני ברית להיקרא - שד׳ שמעון פרס", כתב לסרי והוסיף כי "בכוונתי לפנות מידית לארגון בני ברית, ולקבל הסכמתו עפ"י החלטת מועצת העיר". אולם כאמור, בארגון מתנגדים בחריפות למהלך.

משפחת פרס מסרה בתגובה לסערה שפרצה ואמרה כי "אנו מודים לכל מאות האזרחים ראשי העיר וראשי המוסדות המבקשים להנציח את שמו ופועלו של הנשיא שמעון פרס. המשפחה נמצאת בתקופת שלושים ימי האבל ועל כן מבקשת שלא לדון בנושאים אלו בעת הזו".
שמעון פרס בני ברית אשדוד יחיאל לסרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד