כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בית הנשיא חוגג - כולם מוזמנים

רבקה רביץ, הרל"שית של נשיא המדינה רובי ריבלין, מספרת על התכניות לחג הסוכות ומזמינה את כולם

ריבלין. צילום: Yair Sagi/POOL
ריבלין. צילום: Yair Sagi/POOL

ספק אם יש אישה עסוקה יותר מרבקה רביץ בימים אלו. וכשאני אומרת 'ימים אלו' אני מתכוונת לחודש האחרון, כולל חול המועד הקרב ובא, כן. גם אחרי שאני מתחשבת בעובדה שכולנו עסוקות עד מלאות עבודה, אורחים והמוני בצל לקצצו.

רביץ, אם ל11 ילדים, מתגוררת בביתר עלית בזמנה הפנוי, בכל השאר היא מנהלת את לשכת נשיא המדינה מר ראובן ריבלין, היא מסכמת את החודש האחרון שעבר עליה כאחד העסוקים בחייה, ולוקחת בחשבון שעוד היד נטויה בהחלט, כשגולת הכותרת היא היום הפתוח בבית הנשיא- יום רביעי בחול המועד הקרוב, ובו ייפתח בית הנשיא להמוני עולי הרגל, וזה כמו תמיד, על הראש שלה, שכן, רביץ ראש הסגל של בית הנשיא על פעילויותיו הרבות מזה שלש שנים.

"גם באופן רגיל אלול – החודש שלפני החגים - הוא חודש עמוס במיוחד בלשכת הנשיא - הרבה מאד ערבי סליחות, פגישות עם ראשי קהל, נסיעות לקהילות יהודיות בחו"ל, הכנה לחגים.

השנה, התווספה הלוויה של שמעון פרס ז"ל.

"היינו באוקראינה, ואמורים לשוב ביום שישי בבוקר. אבל נאלצנו לחזור מוקדם יותר כששמענו על פטירתו של הנשיא פרס, ולא רק כדי להספיק את הלוויה, אלא גם לקבל את המשלחות הרבות שהגיעו לארץ, מלכים, נשיאים.. בדרך כלל להתכונן לאירוח כזה לוקח לנו חודש: ארגון של תזמורת צבאית, סעודה, בירוקרטיה סבוכה. אבל כאן, הכל היה חירומי ביותר.

חזרתי מחו"ל ישר ללשכה. לא סיפרתי לילדים שחזרתי... בלילה התגנבתי הביתה חרש כדי לקחת בגדים... ללוויה, ביום שישי בבוקר, הגעתי עם חצאית רטובה למחצה, ששלפתי היישר מפעולת הייבוש". היא מחייכת. "טרוטת עיניים אחרי ימים עמוסים בטירוף של קבלת שש משלחות ביום... בן השבע שלי התקשר יום חמישי בקול מלא השתאות: "אמא. יש קסם. המזוודה שלך פה!"

בן כמה הקטן שלך?

"קטנה. בת שלש. התחלתי להיות מנהלת לשכה כשהיא הייתה בת תשעה חדשים".

אז איך? איך?

"הגדולות שלי, שיהיו בריאות, מגדלות אותה. מלטפות אותה. הורסות לי את החינוך שלה מרוב פינוק. לדעתי, היא חושבת שאני סבתא שלה. אישה כזו שבאה לבקר פעם ב בבית. וכשהיא מגיעה זה יום טוב.

הבעל?

"עזר כנגדי. צדיק של ממש עם סבלנות ברזל. אחרת לא היה ייתכן כלום". (בעלה של רביץ משמש כממלא מקום ראש העיר בביתר)

אז מה התכניות בחול המועד?

"סוכת בית הנשיא תיפתח לקהל הרחב ביום רביעי.

כולם מוזמנים: יום רביעי חוה"מ הקרוב מ10:00- בבוקר עד 16:00 אח"צ. יהיו שם פעילויות לילדים- בלונים, יצירה, כיבוד ושתיה, מסלולי למידה, חקלאות ישראלית. מקום נחמד – בית וגינה יפה. אפשר ללחוץ ידיים לנשיא ולרעייתו נחמה. יום לפני כן, עולה הנשיא לעיר עכו, ופותח שם סוכה לתושבי הצפון. זוהי מסורת שהוא חידש מיד כשנכנס לתפקיד - סוכות בערי הפריפריה.



רובי ריבלין רבקה רביץ סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד