כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ושוב, חילולי השבת מתרחבים ב'מתחם התחנה'

חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן, המנהל מעקב צמוד אחרי המתחם, מתריע על התרחבות חילולי השבת • מהעירייה מגיבים ל'בחדרי': נבדוק ואם אכן כדבריו נגביר את האכיפה

מתחם התחנה. צילום ארכיון: קובי הר צבי
מתחם התחנה. צילום ארכיון: קובי הר צבי

למרות הצהרות העירייה וראש העיר ניר ברקת, בפועל, חילולי השבת מתרבים ברחובות ירושלים ובפרט ב'מתחם התחנה': ל'בחדרי חרדים' הגיעו תכתובות מייל שנשלחו אמש (מוצ"ש) בין חבר מועצת העיר מטעם 'אגודת ישראל' יוחנן וייצמן לרב יצחק גולדקנופף, יו"ר הוועדה למען שמירת השבת, בהן מתריע ויצמן על מספר קיוסקים, חנויות ודוכנים שפתחו לראשונה את שעריהם בשבת האחרונה ב'מתחם התחנה'.

"השבת נפתחו קיוסק של מזון מהיר, עוד קיוסק מיצים ומספר דוכנים של תכשיטים ואוכל, כמו"כ חנות הצעצועים 'גאיה' נפתחה מחדש", התריע וייצמן.

בתגובה, השיב גולדקנופף כי "כמדומני שבשעתו הייתה הסכמה רחבה בחסותו של ראש העיר, שבמקום לא יפתח 'מסחר' ומנכ"ל העיריה נתן גיבוי מלא. מדוע שלא יצא ע"כ מכתב לראש העיר ולמנכ"ל", כתב יו"ר הוועדה למען שמירת השבת. "אגב", הוסיף גולדקנופף, "זו הייתה חוו"ד משפטית שניתנה וראש העיר סמך את ידיו על זה".

מעיריית ירושלים נמסר ל"בחדרי חרדים" כי "אין כל שינוי במדיניות העירייה לגבי שמירת הסטטוס קוו בנושאי דת בירושלים כפי שנהוג בכל השנים. הדברים ייבדקו לעומקם כדי לוודא שאין עבירה על החוק, במקרה שכן, זה יטופל בהליכים המקובלים".

בנוסף, גורם בכיר בעירייה אמר ל"בחדרי חרדים" כי "אם אכן יתברר שמדובר בפירצה חדשה, העירייה תפעל לקנוס את המבצעים כחוק וכי תתוגבר במקום אמצעי האכיפה כבר בשבת הקרובה, וזאת בעקבות חשיפת הממצאים בבחדרי חרדים".

כזכור, לפני כחודשיים, שיגר וייצמן מייל לחברי מועצת העיר החרדים והדתיים, ובו התריע על התגברות נוספת של חילולי השבת ברחבי העיר. לטענת ויצמן, "בכניסת השבת חגגו בקריית יובל פתיחת פאב בשטח המתנ"ס. 19:00 הרמת כוסית וארוחה שיתופית. וב-21:30 הופעה של להקת כפיים Kapaim Band".

ויצמן הוסיף וכתב: "בליל שבת בית הקפה "עלמה" בגן העצמאות ערך אירוע בשטח הגן עם מכירת אלכוהול עד אמצע הלילה. בשבת אחה"צ ביקרנו בחגיגה שנערכה תחת סמל העיריה, תוך כדי חילולי שבת בשכונת בית הכרם. בנוסף בביקור במתחם התחנה חנות הצעצועים גאיה היתה סגורה ב"ה, ולעומת זאת נפתחו חמישה דוכנים חדשים בהם נמכרו כובעים מזכרות מתנות ותכשיטים". לסיום כותב ויצמן - "אני קורא לכל מי שכבוד השבת חשוב לו להתכנס ולהחליט איך מטפלים בהמשך ההתדרדרות".
חילולי שבת ירושלים גולדקנופף מתחם התחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד