י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המופתי מרוסיה נגד אונסקו: הר הבית קשור ליהודים

ראש המרכז המאגד את המוסלמים המופתי המוסלמי שאפיק פשיחצ'וב מכריז: "כל מי שמבין בדת יודע כמה קשור הר הבית והכותל ליהודים!"

המופתי מרוסיה נגד אונסקו: הר הבית קשור ליהודים

ראש המרכז המאגד את המוסלמים המופתי המוסלמי שאפיק פשיחצ'וב, המשמש כאחד מראשי המופתים הראשיים והמרכזיים ברוסיה פרסם ביום שישי הודעה לתקשורת, על עמדתו בעקבות החלטת אונסק"ו על הקשר של הר-הבית והמקומות הקדושים בירושלים ליהודים. בדבריו שפורסמו בהבלטה גם בתקשורת הרוסית הרשמית אומר המופתי: אנו בהחלט תומכים בעמדת הקהילה היהודית ברוסיה שירושלים והר הבית הוא המקום הקדוש של העם היהודי וזה לא נוגד את דת האיסלם או הנצרות.

תגובתו של המופתי באה בעקבות התגובה החריפה של רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שהתפרסמה כמה שעות לאחר החלטת אונסק"ו. בדבריו אמר הרב הראשי: "אונסק"ו הוא ארגון שמתיימר למלא תפקידים חינוכיים, שאחראי על שימור הירושה ההיסטורית והתרבותית של עמים שונים. מובן שהאחריות שבקבלת החלטות שכאלה דרשת ידע רב; לכל הפחות צריך לדעת את ההיסטוריה והתרבות של העם המדובר. לצערי, ההחלטה בעניין ירושלים מולידה חשד שלנציגי העמים בארגון יש חסרים ניכרים בידע זה. ספרי קודש של היהודים וכן של הנוצרים, מביאים הוכחות לכן שירושלים היא העיר הקדושה ליהודים.

"גם אם הנציגים של אונסק"ו לא מכירים בסמכותם של ספרים אלה - לפחות עליהם להתעניין בתוצאות החפירות הארכיאולוגיות בירושלים. התוצאות האלה מעידות על כך, שירושלים במשך אלפי שנים היא המרכז הרוחני הבלתי ניתן לערעור של היהדות, של האמונה והמסורת שלנו. אכן, בירושלים יש מקומות שקדושים לדתות אחרות. אבל בשביל היהודים הר הבית זה המקום הקדוש ביותר שיש! אני חייב להגיד בכנות, חד-משמעית: ההחלטה האחרונה של אונסק"ו בעניין ירושלים פוגעת ברגשותיהם של כל היהודים המאמינים ומערערת עד היסוד בעינינו את סמכותו של הארגון הזה. בהקשר הזה אני רוצה להדגיש, שאני המום מאופי ההצבעה של נציגי רוסיה באונסק"ו. מוזר מאוד שרוסיה, שבשבילה עניין שימור הירושה ההיסטורית תמיד היה חשוב ביותר, שעד היום ניהלה מאבק מתמיד נגד כל זיופי ההיסטוריה, תמכה הפעם בזיוף הנראה לעין..."

תגובה זו של הרב הראשי של רוסיה נגד הצבעת רוסיה בכלל ונגד ארגון אונסק"ו בפרט, באה על-אף שלפני שבועיים התקבלה החלטה שונה באונסק"ו: הענקת פרס מיוחד למוזיאון היהודי הגדול שהקימה "איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה" בשכונת "מארינה רושצ'ה" במרכז במוסקבה, על ייחודיותו המוצלחת של המוזיאון, שמאז נפתח לפני כארבע שנים מבקרים בו אלפי אנשים מכל העמים והתרבויות ומקדש שם שמים באופן מיוחד וגדול.
אונסקו רוסיה הר הבית החלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד