י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דרעי התערב, והאירועים באשדוד יתקיימו כסדרם

מנכ"ל החברה למתנ"סים הודיע לחבר המועצה אבי אמסלם כי עליו לבטל את אירועי שמחת בית השואבה שתוכננו לימי החג • דרעי התערב והמשבר בא אל סיומו

ההודעה על ביטול ההופעות באשדוד
ההודעה על ביטול ההופעות באשדוד

מתיחות חריפה בין סיעת ש"ס במועצת העיר אשדוד למנכ"ל החברה למתנ"סים בעיר הביאה לביטולם של שני אירועי שמחת בית השואבה שהיו מתוכננים לימי חול המועד סוכות השבוע, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

שני האירועים המדוברים שבוטלו הם הופעה של הזמר מידד טסה בחג, והופעה אנדלוסית בסגנון מרוקאי בהובלת הפייטן משה לוק. שני האירועים תוכננו להתקיים במהלך ימי חול המועד השבוע, וכאמור - ובטלו הבוקר, זאת על אף שהעירייה כבר פרסמה את קיומם.

עדכון: השר אריה דרעי התערב במשבר ופעל מול ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, והאירועים שבוטלו יתקיימו בסופו של דבר כמתוכנן.

חבר מועצת העיר אשדוד והממונה על 'המרכז למורשת' אבי אמסלם אמר הבוקר (א') ל'בחדרי חרדים' כי הוא התבקש "באופן תמוה לבטל את שני האירועים הללו על ידי מנכ"ל החברה למתנ"סים מר אורן טוויל, והדבר גרם לי צער גדול כי אנשים כבר התכוננו לאירועים. לראשונה אני נאלץ לעשות דבר כזה".

עם זאת, אמסלם מבהיר כי אין בכך משבר בקאוליציה העירונית, וכי לא צפויים שינויים דרמטיים בהרכבה. "לא נפרוש מהקואליציה", אומר אמסלם, "אין שום קשר בין העובדה הזו לעתיד ש"ס במועצת העיר. להבא נמצא פתרונות, ונדאג שהתקציבים שלנו לא יעברו דרך החברה למתנ"סים".

מוקדם יותר היום כתב אבי אמסלם בדף הפייסבוק שלו - "תושבים יקרים אני נאלץ לפרסם דבר כואב וקשה עבורי ביום הזה על ביטול אירועי "שמחת בית השואבה" שתוכננו לכבודכם לימי חול המועד.

"עד הרגעים האלו ניסיתי בכל הכח להיאבק שהאירועים יתקיימו כרגיל, אבל בצעד לא שגרתי נתבקשתי לבטל אחד משני האירועים. הובהר לי שעדיף לבטל או האירוע האנדלוסי. עד עכשיו לא הבנתי מדוע מבקשים לבטל אירוע מאוד משמעותי לרווחתם של תושבי העיר שומרי המסורת, שלא נהנים מהפעילויות הכלליות של העיר. אני לא מצליח להבין את השיקול לבקש לבטל את האירוע.
הכאב המרכזי הוא שאני נאלץ לראשונה מאז כניסתי לתפקיד לבטל אירועים שכל כך הרבה חיכו להם וכבר פורסמו בחוצות העיר. זוהי החלטה לא קלה עבורי, בטח ובטח שלא ביוזמתי" הוסיף אמסלם.

גורמים בכירים בעיריית אשדוד אומרים ל'בחדרי חרדים': "בניגוד לפרסומים האינטרסנטים, אין ולא הייתה שום מתיחות בין ראש העיר לסרי לש"ס, גם אנחנו וגם ראש העיר - הופתענו לגלות הבוקר שהאירועים בוטלו, הייתה פשוט אי הבנה. גם הפרסום שראש העיר ביטל בגלל זה את הסיור בשוק ארבעת המינים - לא נכון. כבר הבוקר הודיע לסרי שאחרי שנים רבות - היום הוא יאלץ לחרוג ממנהגו ולא להשתתף בסיור מסיבות אישיות".

עוד אמרו הגורמים ל'בחדרי': "אנחנו לפני חג סוכות. חג של אחדות, וגם באשדוד יש ותהיה אחדות ואירועי השמחה יתקיימו כרגיל וכמתוכנן. ש"ס שותפה ותיקה שלנו ואנחנו מאוחדים עימה".

עודכן: 11:10
אשדוד אבי אמסלם שמחת בית השואבה שס אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד