י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מרגש: כשהרב לסרי ניחם את משפחת אלמלם

בני משפחתו של אביעד אלמלם ז"ל, שנהרג בתאונה לפני שבוע, זכו לניחום אבלים מיוחד של המחזיר בתשובה הנודע ששכל את בנו לאחרונה • וידאו בלעדי ל'בחדרי חרדים'

הרב לסרי בקבר בנו. צילום: שוקי לרר
הרב לסרי בקבר בנו. צילום: שוקי לרר

 


הרב מיכאל לסרי, מגדול מחזירי התשובה בדורנו ומי שאיבד את בנו שמעון יוחאי ז"ל בטביעה בחוף הים ואת חמותו מרת רג'ינה כראדי ע"ה לפני מספר חודשים, הגיע אמש (מוצ"ש) לניחום אבלים באשדוד, אצל משפחתו של אביעד אלמלם ז"ל - שנהרג בתחילת שבוע שעבר בתאונת דרכים בכביש 1 סמוך למחלף שער הגיא.

בתיעוד וידאו בלעדי שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראה ניחום האבלים והמפגש המרגש שערך הרב לסרי אצל משפחתו של אלמלם ז"ל. הרב לסרי פתח בהומור את הדרשה שלו בפני משפחת אלמלם וסיפר: "הייתה רבנית שהגיע לנחם אישה אבלה, והרבנית אומרת לה 'בעלך צדיק גדול, בשמים הוא נמצא במקומות גדולים ואדירים, יש לו הרבה זכויות'. האשה האבלה השיבה לרבנית: 'אם בעלי ז"ל נמצא במקום כל כך גבוה - תשלחי את בעלך לשמים, ותביאי את בעלי לפה'".

הרב לסרי המשיך ואמר: "אסונות זה לא פשוט, זה לא קל לנחם משפחה, זו חוויה לא פשוטה למשפחה. אחרי שבני שמעון יוחאי ז"ל נפטר, באו אלי חיילים מצה"ל ושאלו אותי: 'האם אני אמשיך להצחיק את החיילים לאחר האסון, הרי אבד לך ילד'. השבתי לחיילים: 'לא אבד לי שום ילד, ולא הלך לי שום ילד, אני לא תילאנדי או סיני. אני הבן שלי הלך לחו"ל ועוד מעט הוא יחזור, מתי שיבוא המשיח הבן שלי יחזור, הילד שלי לא הלך לשום מקום, אתם טועים. יש לו שני אבות - אבא ביולוגי שזה אני ויש לו את אבינו שבשמים. אני השתעשעתי עם הבן שלי 21 שנים, ובא הקב"ה ואמר 'מה איתי? אני גם רוצה להשתעשע איתו', וכעת בני הלך להשתעשע עם אבינו שבשמים, ועוד מעט הוא יחזיר אותו המשיח כשיבוא. אצל יהודים שום דבר לא הולך".


צילום: שמיל לסרי

הרב לסרי חזר לשאלת החיילים האם ימישך להצחיק אותם: "אמרתי לאותם חיילים, אתם עוורים, הקב"ה מדבר איתנו, הקב"ה התגלה אלי ואמר לי 'אתה עדיין עם הקופסא רגיל ובסדר'. השבתי לקב"ה שהכל בסדר גמור. אני לא מהמשוגעים האלה דאלוקים מתגלה אליהם והם מתחילים לספר 'אני המשיח, אלוקים התגלה אלי בלילה ואמר לי אתה המשיח, אני גואל את כולכם'. אלוקים בא אלי ואמר לי: 'עכשיו תעשה זיכוי הרבים לעילוי נשמת בנך, עד עכשיו לא עשית מספיק, עכשיו תעשה יותר'. כל אלו שהלכו מהעולם מהר בגיל צעיר, הם אלו שנמצאים במקומות גבוהים ויושבים עם הקב"ה".

הרב לסרי המשיך ואמר: "אמר לי הרב זילברשטיין בזמנו לאחר פטירת בני 'יש לך נציג בשמים, ומהיום כל פעם שאתה מדליק נר, תבקש על המשפחה, על הילדים וכל מה שאתה רוצה, עד היום לא היה לך נציג'. אני לא חלמתי לעולם שיהיה לי נציג בשמים והיום יש לי, וכל פעם שאני מדליק נר אני מבקש מהנציג, ואני אומר כאן, שמבקשים רואים ישועות, יש לנציג כח גדול בשמים, לא כמו פה, מי שהולך מן העולם בצורה כזו, יש לו כוחות אדירים בשמים".

"הקב"ה רוצה לראות מה האדם אומר, כמו אבטיח שאתה דופק עליו אתה שומע צליל אחד רקוב צליל אחד טוב. אותו דבר הקב"ה דופק עלינו ורוצה לשמוע, מה האדם אומר. אם הוא אומר ריבונו של עולם למה רק אני, תראה את השכן, כל הצרות מתרכזים אלי. מה עם השכן שלח לו משהו, אז זה צליל רקוב. אבל אם אני האדם מקבל באהבה אז הצליל הוא טוב".

לסיום סיפר הרב לסרי: "כששמעתי שהבן שלי נפטר, בשלוש השעות הראשונות לא היה אפשר לדבר איתי, היה לי כאב שאני לא מאחל אותו לאף אחד בעולם זה כאב אדיר, ובדרך לבית קברות דיברתי עם הקב"ה שיחזיר לי את השמחה בחזרה, כי אני לא מסוגל להמשיך ככה. ואמרתי לעצמי שברור לי כשמש, שמה שהקב"ה עשה לי זה הדבר הטוב ביותר בעולם, כי הוא אבא, ואבא לעולם לא יעשה דברים רעים לילדים שלו. נכון שלנו בגוף זה לא נראה אבל תדע לך הקב"ה שעשית את הדבר הטוב בעולם. אחרי השבעה עליתי בשמחה לכותל להודות לה', ואנשים שאלו אותי 'למה?' אמרתי להם הקב"ה נתן לי מתנה 21 שנה ששמחתי איתה, אז שאני לא אגיד לקב"ה על זה תודה".

כפי שדווח בבחדרי חרדים ביום שישי האחרון. מעצרו של אנטון פרוס, החשוד בהריגתם של אביעד אלמלם ז"ל מאשדוד ובת דודתו אלישבע חדד ע"ה מבני ברק ופציעתם של שלושה נוספים, תוך נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול - הוארך בשבוע נוסף.

וכפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', אביעד אלמלם ז"ל מאשדוד ובת דודתו אלישבע חדד ע"ה מבני ברק נהרגו בתחילת השבוע בתאונת דרכים בכביש 1 סמוך למחלף שער הגיא. אוסנת אחותה של אלישבע נפצעה באורח קשה מאוד ומאושפזת בתל-השומר. שמה לתפילה: אסנת בת ציפורה.

מחקירת המשטרה עולה כי מדובר בתאונה חזית אחור בין שני כלי רכב, כאשר הרכב שנפגע מאחור - נזרק לשוליים השמאליים. בשוליים, עמד רכב נוסף שלא היה קשור לתאונה, והנוסעים של הרכב (אביעד, אלישבע, אסנת) עמדו מחוץ לרכב ונפגעו.

הרב לסרי ניחום אבלים אשדוד אביעד אלמלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד