ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לאחר ששיתף פעולה - ויספיש שוחרר לביתו

הסיקריק שהתפרסם לאחר שהוביל את תקיפת הרב הבלין, שוחרר לעשות את החג במחיצת משפחתו, בעקבות מגעים שנערכו בין הקנאים לחב"ד

ויספיש. צילום: יעקב לדרמן
ויספיש. צילום: יעקב לדרמן

הסיקריק שלמה זלמן ויספיש, שנעצר לפני כחודש וחצי והואשם בתקיפת הרב משה הבלין בקרית גת, שוחרר לחג הסוכות - למרות שמעצרו הוארך עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, וזאת בפעילות העסקן הרב שימעון שישא.

ל'בחדרי חרדים נודע כי בדיון שנערך הבוקר (א) בבית משפט השלום באשדוד, ציין פרקליטו של ויספיש עו"ד חג'בי כי העילה העיקרית למעצר עד תום ההליכים ע"י השופט אמיר דהאן הייתה אי שיתוף פעולה עם בית המשפט. השופט אינפלד קבע שתיאורטית המעשים שמיוחסים לויספיש בני חלופת מעצר, אלא "שאם יהיה שיתוף פעולה ניתן להורות על שחרורו".

במהלך הדיון הוצג בפני השופט משה הולצמן מבית המשפט, מכתב מרבני העדה החרדית שויספיש צריך להקשיב לפני הכל להוראות בית המשפט.

עו"ד חיים הבלין, שמייצג את הרב משה הבלין (אחיינו א.ש.) ציין את הרקע למאבק והסביר כי מדובר בשני פלגים קיצונים בציבור החרדי, שיש ביניהם ויכוח אידיאולוגי השקפתי. "במסגרת הויכוח נעצר ויספיש ובצדק, כי נחצו גבולות של סובלנות הדדית". כדי לפתור את הבעיה מהשורש, התקיימו מגעים בין הסיקריקים/העדה החרדית לחב"ד להם עו"ד הבלין היה שותף, "הוצגה הסכמה, לפיה הפער האידיאולוגי ישאר תמיד, ישאר בגבולות המותר על פי חוק מתוך עקרון של כבוד הדדי".

עוד ציין כי נמצאים שני בכירי העדה החרדית, הרב מרקוביץ והרב דוידוביץ שפיקדו בפועל על ההפגנות שבעטיין נעצר ויספיש כחייל במערכה סמוך לביתו של הרב הבלין. "הם מתחייבים בפני בית המשפט שהם לא מוציאים חיילים במערכה הזאת כנגד הרב הבלין וכל הויכוחים יהיו תוך עקרון הדדי ובתיאום".

לדבריו, כדי לבנות את האמון שהתחיל להיווצר בין שני הצדדים, הרב הבלין חושב שויספיש צריך להיות משוחרר. הוא אמר שהוא נמצא בתחושת אי נוחות מהעובדה שהעציר נמצא בתנאים כאלה ואחרים, לרבות מעצר בית ואיזוק אלקטרוני. "זה לא משרת את המטרה. הוא רוצה שקט מהפגנות. ברגע שהעוול ייפתר, גם המערכה תושג אצלו ויהיה לו שקט, ולכן שלח אותי כנציגו ולהודיע שהוא תומך במבקש". עוד הדגיש כי הרב הבלין לא נכנע לסחטנות או למעשה אלימות, "הוא באמת ובתמים מבקש שהעציר ישב בחג הסוכות עם אשתו וילדיו, אף ללא איזוק אלקטרוני ואפילו לא בתנאי מעצר בית".

בסופו של דיון החליט השופט משה הולצמן לשחרר את שלמה זלמן ויספיש למעצר בית מלא הכולל אזיק אלקטרוני, גם במהלך חג הסוכות ובשבת.

חמישה ערבים חתמו על ערבות בסך 15,000 ש"ח כל אחד, בנוסף הופקדו 30,000 ש"ח בקופת בית המשפט על מנת שויספיש ישוחרר עוד בערב חג הסוכות. הפרקליטות הגישה ערר לבית משפט המחוזי בבאר שבע, אך זה לא התקבל.

יצויין, כי הטיעון המשפטי הושג על ידי העסקן הרב שמעון שישא.
שלמה זלמן ויספיש הרב הבלין בית משפט מעצר בית גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד