י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

החורף כבר כאן: כך תחסכו באנרגיה • טיפים

החורף כאן ושעות החשכה ארוכות יותר • ב'ספרה תאורה' חושבים שלמרות זאת ניתן לחסוך באנרגיה • הרבה שעות תאורה, מעט חשמל: כך תעשו את זה

תאורה מדגם 'ביסה ביסונה'  של חברת 'ויסטוצי' האיטלקית לחיסכון באנרגיה
תאורה מדגם 'ביסה ביסונה' של חברת 'ויסטוצי' האיטלקית לחיסכון באנרגיה



בעונת החורף הימים מתקצרים ושעות החשיכה ארוכות יותר. לכן, גם שעות השימוש בתאורה בבית עולות. עובדה זו היא נתון, אך גם במצב זה ניתן עדיין לנהוג בחוכמה בעת השימוש בתאורה בבית, תוך התייחסות לסוגיית החיסכון באנרגיה.

קבלו מספר טיפים לשימוש מושכל בתאורה בימי החורף, שיעזרו לכולם לחסוך באנרגיה ולעזור לשמור על כדור הארץ ירוק:

• שימוש בתאורה רק בחללים בהם שוהים - אין טעם להשאיר אור דולק בכל החללים בבית. כדאי להקפיד להדליק אור רק בחללים בהם שוהה המשפחה.

• שימוש בתאורת לדים - מדובר בתאורה חסכונית בפרמטרים שונים בהשוואה לנורת הליבון המוכרת. נורת הלד היא בעלת משך חיים ארוך, ללא חומרים רעילים, נדלקת (ומספקת את האור הדרוש) בזמן מהיר יותר. נורת הלד, חסכונית יותר פי 10 לפחות מנורת הליבון.

• מומלץ לעשות שימוש בנורות פלורוסנטיות ו/או להחליף את נורות הליבון הקיימות בגופי התאורה בנורות אלה - אורך חיי הנורה הפלורוסנטית גדול מזה של נורת הליבון וההתפתחויות הטכנולוגיות מאפשרות למצוא נורות פלורוסנטיות המספקות אור צהוב חם יותר.

טיפ כללי: כשאתם מתכננים את תאורת הבית, חשוב לתכנן זאת נכון ולהתאים את גופי התאורה לחללים השונים.

נקודת המוצא החדשנית של ספרה: בחירת הנורה כשלב ראשוני בתכנון התאורה, הנותנת מענה אופטימאלי על הצורך שאנו מבקשים להאיר בחלל הנתון.

ספרה תאורה, אור יהודה, התעשייה 11

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד