כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מארין לה פן: "אם אבחר לנשיאות - אאסור חבישת כיפה בצרפת"

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת, והמועמדת לנשיאות, מארין לה פן, בהתבטאות אנטי-יהודית. לה פן הצהירה כי במידה ותבחר לנשיאות תאסור על חבישת כיפה במרחב הציבורי בצרפת. בקהילה היהודית נכנסים לכוננות ספיגה

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מארין לה פן, מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת ויו"ר מפלגת "החזית הלאומית", המועמדת לנשיאות, סיפקה אמירה אנטי-יהודית כשאמרה כי תאסור חבישת כיפה במרחב הציבורי בצרפת במידה ותיבחר לנשיאות.

את הדברים אמרה לה פן בראיון לתכנית טלוויזיה בערוץ BFMTV הצרפתי. "כל אזרח צרפתי, כולל חברינו היהודיים, יכולים להבין זאת אם נבקש שיקריבו לטובת המלחמה באיסלאם הקיצוני", אמרה.

לה פן הוסיפה, "אמנע הופעת כל הסממנים הדתיים בשטחים הציבוריים. אני יודעת שזו הקרבה, אך אני חושבת שהמצב קשה מדי בימים אלה. אני חושבת שכל אזרח צרפתי, כולל חברינו היהודיים, יכולים להבין זאת אם נבקש. הם יעשו את המאמץ, הם יבינו, אני משוכנעת בכך".

פרשנים פוליטיים מסבירים כי לצורך איסור חבישת סממנים דתיים לא תזדקק לה פן לחוקק חוק חדש, מאחר ובשנת 2004 כבר נחקק בצרפת חוק לפיו נאסר להשתמש בסממנים דתיים ברחבי מוסדות החינוך הממלכתיים במדינה.

כעת מתכוונת לה פן להרחיב את החוק הקיים ולהחיל אותו גם על שטחים ציבוריים. יצויין כי מפלגתה של לה פן הינה השלישית בגודלה במדינה והיא זכתה ביותר מ-20 אחוזים בבחירות האחרונות.

הקו של לה פן ידוע כאנטי דתי. לפני זמן מה קראה לאסור על תפילות בבתי הספר ולמנוע מתן ארוחות כשרות במסגרת הלימודים. הקהילה היהודית קבלה בזעם את הדברים שאמרה לה פן וטענה כי בדבריה היא מעודדת את הטרור.
מארין לה פן צרפת כיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד