י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לנסוע לחתונה בשבת או שעדיף להתאשפז?

בעל שומר מצוות, הנשוי לאישה שאינה שומרת מצוות נתקל בבעיה: רעייתו רוצה שיבוא איתה לחתונת אביה בשבת. תשובת הגר"י זילברשטיין: ייתכן שעדיף להתאשפז בבית חולים ולא להגיע

הגר"י זילברשטיין. צילום: שוקי לרר
הגר"י זילברשטיין. צילום: שוקי לרר

שאלה מעניינת שהגיעה לשולחנו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין רבה של רמת אלחנן בבני ברק וחבר מועצת גדולי התורה על יהודי שהחל להתקרב בחודשים האחרונים והחל לשמור שבת. אשתו עדיין אינה שומרת תורה ומצוות כלל, אך משום כבוד בעלה היא אינה מחללת שבת בפניו והיא עוזרת לו בשמירת שבת.

השאלה שנשאלה, ומופיעה במוסף 'שבת קודש' של חג הסוכות ביתד נאמן, היא שאבי האישה עומד להינשא ומסיבת הנישואין תיערך בליל שבת. אבי האישה הוא אדם אנטי דתי וכל האירוע יהיה על "טהרת" הטרף רח"ל והאישה מתעקשת שכשם שהיא מכבדת את בעלה ברצונו לשמור שבת כך עליו לכבדה הפעם ולהשתתף בשמחת המשפחה והיא מסכימה גם שלא יאכל. לדבריה, הוא לא יצטרך לעשות כלום 'אני אנהג ואפתח לך את הדלת בכניסה וביציאה' אמרה. האישה מאיימת שבמידה ובעלה לא יגיע היא תפרק את הנישואים. כעת הבעל שואל האם יכול להיכנס לרכב ולשבת שם כשאשתו תנהג.

תשובת הגר"י זילברשטיין: אסור לנסוע לשם, אפילו אם גוי ינהג. "אמנם", אומר הרב זילברשטיין, "היה מקום לייעץ לו שביום החתונה ייקח כדור לשלשול חזק או כדור להעלאת לחץ הדם ואז אכן באמת לא ירגיש טוב ויתפנה לבית החולים וישהה שם בשבת וכן ינצל מכל המרעין בישין הללו, אך יש לעיין בעצה זו מכמה סיבות. א. שזה שקר. ב. שהוא גונב את בית החולים ג. שהרופא במקום לטפל בחולים מטפל באדם בריא שעשה עצמו חולה. ד. זה סכנה שמתאשפז לחינם.

"על כל פנים, עצם האמירה שהוא מסכים לנסוע לחתונה זה מרידה בה'. אלא העצה היא שבעלה יראה לה שהוא מכבד את אביה ויקנה לה שמלה חדשה לכבוד חתונה אביה ויאמר לה זה בשבילך וגם אני אעשה לו מסיבה מפוארת במוצאי שבת אבל בחותנה עצמה איני יכול, ובאם בכל זאת תתעקש לא יפסיד מזה והקב"ה בוודאי יושיע אותו".
הרב זילברשטיין חילול שבת בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד