ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

בית הולדתו של הצורר אדולף היטלר יהרס

לאחר שהפך בשנים האחרונות למוקד עלייה לרגל, בית הולדתו של הצורר אדולף היטלר בעיירה בראונאו אם אין בצפון מערב אוסטריה - יהרס

בית הולדתו של אדולף היטלר. צילום: ויקיפדיה
בית הולדתו של אדולף היטלר. צילום: ויקיפדיה

בית הולדתו של הצורר אדולף היטלר, בעיירה בראונאו אם אין בצפון מערב אוסטריה, ייהרס כדי למנוע הפיכתו למוקד עליה לרגל על ידי פעילים ניאו נאצים מרחבי העולם, כך הודיע בבוקר חג הסוכות שר הפנים האוסטרי, וולפגנג סובוטקה.

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות AFP, מדובר בסוף למאבק משפטי על גורלו של המבנה שהתנהל בשנים האחרונות במדינה. במקום בית הולדתו של אדולף היטלר יוקם מבנה חדש שישמש למשרדים או שירותי צדקה.

ועדת מומחים שהתכנסה לאחרונה החליטה כי "דרוש שיפוץ ארכיטקטוני כדי למנוע מהמבנה להפוך לסמל", אמר שר הפנים האוסטרי. בדבריו הוסיף כי הוא מעוניין להבטיח כי הבית המשמש עד כה מקום מפגש לפעילי ימין קיצוני, יימחק כל קשר להיטלר.

אדולף היטלר נולד ב-20 באפריל 1889 ברחוב זלצבורגר וורסטדט 15 בעיירה האוסטרית הקטנה בראונאו אם אין שהייתה אז חלק מאוסטרו-הונגריה (אוסטריה עילית כיום), סמוך לגבול באווריה שבגרמניה. כשהיה בן שלוש, עזבה משפחתו את העיירה.

לאחר מלחמת העולם השנייה הושכר הבית מבעלת הבית, משפחתה של גרלינדה פומר - לממשלת אוסטריה ושימש כספריה ציבורית וסניף של בנק. החל מאמצע שנות השבעים פועל בבניין סניף של ארגון צדקה המסייע ברכישת מקצוע ותעסוקה לבעלי מוגבלויות.

במשך השנים התנגדו בעלי הנכס, שאינם קשורים למשפחת היטלר, להצבת לוח זיכרון לקורבנות הנאציזם על הבניין, לטענתם עקב פגיעה לא מוצדקת ברכושם הפרטי ביחד עם חשש מהפכת המקום למוקד עימות בין ניאו נאצים ומתנגדיהם. בשנת 1989 הוצבה ביוזמת ראש העיר מצבת זיכרון לקורבנות מלחמת העולם השנייה, על קרקע ציבורית, מול בית הולדתו של היטלר. מצבת הזיכרון עשויה מאבן שהובאה ממחנה הריכוז מאוטהאוזן ועליה חקוק בגרמנית "לכבוד השלום, החירות, והדמוקרטיה. מיליוני הקורבנות דורשים: לעולם לא עוד פאשיזם".

אולם מאז שנת 2011, הבית עומד ריק לאחר שמשפחת פומר לא הסכימה לערוך במקום שיפוצים. כמו כן דחו בני המשפחה הצעת רכישה שהוגשה לה על ידי משרד הפנים.

בשנת 2009 הבית הוצע למכירה תמורת 3.3 מיליון דולר לפחות והתושבים גם אז חששו שהמקום יהפוך למקדש עלייה לרגל עבור פאשיסטים וניאו-נאצים. ראש העיירה, גרהרד סקיבה, הודיע כי העיירה תפעל לקנות את הנכס. לדברי ראש העיירה, שפורסמו ב"דיילי מייל"הבריטי, התכוון לפנות לממשלה בבקשה לסייע לעיירה ברכישת הנכס, אולם זה לא יצא לפועל.
אדולף היטלר אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד