כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ישי ל'בחדרי': "חורש את הארץ לקראת הבחירות; בקרוב נביא בשורות"

יו"ר "יחד" אלי ישי נערך לבחירות הבאות, חורש את הארץ ועורך עשרות כנסים. בשיחה עם "בחדרי חרדים" הוא מבטיח: "בקרוב נביא בשורות" • וגם: מה גרם לישי להחליט על קיום פריימריז במפלגה ואיך הוא ישוריין למקום הראשון • כל הפרטים

אלי ישי (יונתן זינדל, פלאש 90)
אלי ישי (יונתן זינדל, פלאש 90)

מלבד יאיר לפיד, מי שבעיקר מרוויח מהסקרים שמתפרסמים לאחרונה הוא אלי ישי - יו"ר תנועת 'יחד' שצופה בתוצאות שלא מעניקות לש"ס הרבה סיבות לחייך, ומנסה בכל מחיר, למרות הכישלון הצורב בבחירות האחרונות - לגייס את השטח לטובתו.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" אומר ישי כי מי שחשב שהוא הלך לישון - טועה. "בתקופה האחרונה אני חורש את הארץ לקראת היערכות לבחירות המוניציפאליות ורואה מוטיבציה חזקה מאד של השטח. היום יותר מתמיד יש רצון חזק וגעגוע להנהגה שמתייעצת באופן עקבי ואמיתי, עם דעת תורה, תוך כפיפות וציות מלא להנהגה הרוחנית".

לדברי ישי, "בחוגי הבית אני מגלה תמיכה מפתיעה ורחבה מבעבר ושומע את הפעילים שאומרים כי זה שלא נכנסנו בגלל חוסר של אלפי קולות בודדים נותן לנו כח ומוטיבציה רבה להשקיע חזק יותר לקראת הבחירות הקרובות", אומר יו"ר 'יחד' ל'בחדרי חרדים'.

לגבי הפריימריז המתוכנן להתקיים במפלגתו לאחר חג הסוכות הגיב ישי בהתחמקות ל'בחדרי חרדים': "עכשיו הזמן רק לאחל לכל בית ישראל חג שמח. בקרוב בע"ה נבוא בבשורות משמחות, חזון ותקווה".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בחודשים האחרונים השתתף ישי בעשרות מפגשים עם פעילים ובוחרים פוטנציאליים, במטרה להכין את השטח לקראת הבחירות המוניציפאליות. הדרישה מכיוון הפעילים הייתה ברורה: תן לנו לבחור את הנציגים בפריימריז.

מי שמכיר את ההיסטוריה של ישי עם הרעיון ששמו 'פריימריז' יודע כי כל עוד הוא היה מנהיג ש"ס - המשפט שהיה שגור על פיו היה: "רק מרן הגר"ע הוא זה שיקבע מי יהיו הנציגים, פריימריז - לא במפלגה חרדית שנקבעת על ידי הרבנים", אולם מהרגע שאריה דרעי נכנס לתמונה ומרן הגר"ע יצר את 'ההנהגה המשולשת' - ישי טען בראיונות כי מן הראוי לקיים פריימריז.

כעת, כשהוא מתכוון לרוץ עם 'יחד', ישי עמד בפני דילמה לא פשוטה. מצד אחד השטח דורש פריימריז, מצד שני - במפלגה חרדית אין מקום לפריימריז, כאשר הרבנים הם אלו שקובעים. בעיה נוספת: בתקנון מפלגת יחד כתוב שחור על גבי לבן שמי שיקבע את זהות הנציגים הוא המנהיג הרוחני של המפלגה הגר"מ מאזוז.

הפתרונות היו פשוטים: ישורטט תקנון חדש לאחר חג הסוכות. בנוסף, זהות המועמדים יקבעו לבסוף על ידי הרב מאזוז וכך זה יתנהל: כל מועמד שיהיה מעוניין להתמודד בפריימריז יגיש מועמדות. הרשימה המלאה תוצג בפני הרב מאזוז שיקבע מי יוכל להתמודד ולרוץ ומי לא.

ב'יחד' מקווים שעל ידי כך הם יצליחו לסתום את פיות המקטרגים שיטענו כי ב"מפלגה חרדית אין פריימריז, הרבנים אלו שקובעים", מכיוון שבפועל הרב מאזוז הוא זה שיקבע מי יוכל להתמודד בפריימריז ומי לא והכל יעבור את אישורו.

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב מאזוז יקבע מי ימוקם במקום הראשון, כלומר מי יכהן כיו"ר המפלגה, ובמילים אחרות: אלי ישי לא יאלץ להתמודד בפריימריז ומקומו מובטח.

את פצצת הפריימריז תכנן ישי להטיל במסיבת עיתונאים מסודרת, אולם כאמור - הדבר נחשף ב-ynet שעות לפני כניסת חג הסוכות.

במפלגת הבית לשעבר 'ש"ס' לא מתרגשים מעבודות השטח של ישי. "כמו שהוא לא עבר את אחוז החסימה בבחירות האחרונות - כך הוא לא יעבור בבחירות הבאות ובבחירות המוניציפאליות. מי שהורס את מורשת מרן - לא יצליח במעשיו", אמר ל'בחדרי חרדים' גורם בכיר בש"ס.
אלי ישי תנועת יחד פריימריז ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 134 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד