כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ליפא שמעלצר בראיון חג: "זו חוצפה שאחגוג בארץ יום טוב שני של גלויות"

הזמר האהוב הגיע אמש כמידי שנה לשמחת בית השואבה בחצר מישקולץ, והעניק ראיון וידאו חגיגי ומיוחד לגולשי 'בחדרי חרדים' בו סיפר מדוע דווקא מישקולץ, מה הוא חושב על הביקורת נגדו, ומה צפוי לקהל המעריצים בחורף הקרוב • צפו עכשיו

ליפא שמעלצר בראיון חג: "זו חוצפה שאחגוג בארץ יום טוב שני של גלויות"
ל

הזמר החסידי האהוב ליפא שמעלצר העניק אמש (ב') ראיון חג מיוחד לגולשי 'בחדרי חרדים', מיד לאחר הופעתו בשמחת בית השואבה של חסידות מישקולץ בפתח תקווה.



ליפא סיפר על ההופעה בשמחת בית השואבה במישקולץ - "היה קידוש השם אדיר. יש לי כבר חזקה כאן, אני מופיע במישקולץ כבר שלוש שנים ברציפות וזוכה לשמח את העם היהודי ואת אלפי האנשים שבאים לשמוח בשמחת בית השואבה בחצר מישקולץ".

- יש עניין מיוחד בגללו אתה מופיע כל שנה במוצאי החג דווקא במישקולץ?

"אכן יש עניין, האדמו"ר ממישקולץ מעריך את הכישרונות שלי. אני חושב שיש עוד הרבה אדמור"ים שמעריכים את הכישרונות שלי, אך אני לא חושב שיש להם את האומץ לעשות כזה דבר. אני מעריך את האדמו"ר ממישקולץ שעושה שמחת בית השואבה לכל המגזרים והעדות”.

ליפא מתייחס בראיון ל'בחדרי חרדים' אודות הביקורות על התנהלותו בישראל כתושב הארץ, ועל כך שאינו חוגג יום טוב שני של גלויות.

"אני לא מתמודד עם זה, אני לוקח רק ביקורת של הקדוש ברוך הוא. אני חלק מהעם היהודי, ואני חושב שאם אני לא מופיע במוצאי חג ראשון זה סתירה, כי כל העניין שיש יום טוב שני הוא מכיוון שפעם לא היו יודעים מה התאריך של ראש חודש בארץ ישראל, אבל היום לא רק שיודעים, אלא יש זכות להגיע לארץ ולהיות עולה רגל בארץ ישראל הקדושה והטהורה. זה כאילו חוצפה שאם אני מגיע לארץ ואני אומר שאני צריך לקיים שני ימי חג כי הסבא שלי לא ידע מתי התאריך בישראל. חשוב שהציבור ידע שאני עושה הכל לפי ההלכה. ואף הייתי כבר כמה חגים בישראל".

ליפא מספר גם על המיזם החדש שלו שפורסם ב'בחדרי חרדים' לפני כשלושה חודשים, בו הוא הזמין את הגולשים להשתתף באלבום הבא לרגל 18 שנות הקריירה המוזיקלית שלו.

"קיבלתי פניות מיותר מ-300 איש שרוצים להשתתף בדיסק, ומתוכם לקחתי 60 חברה, ו-60 האנשים שנבחרו יתחלקו לכמה תפקידים - זמרים, מוזיקאים ועוד.. בחורף אני אעבוד ראשי וליבי על הדיסק החדש 'לוק א ליפא לייק', שיהיה להיט גדול".

- מה מחכה לנו בחורף הקרוב?

"אני מקווה לעבוד על הדיסק 'לוק א ליפא לייק'. אני גם לומד כל מיני ציורים, ובקיצור מעלים בקודש ולא מורידים".

- האם יש סיכוי שתעשה עליה לארץ ישראל?

"כל פעם שאני מגיע לישראל, הנשמה שלי עולה במדרגות מחדש, אבל אני עדיין לא רואה את עצמי עובר לגור בישראל, מכיוון שהילדים שלי בדיוק בגיל המעבר בחיידר, ושפת הדיבור שונה. אני מקווה שבשנים הקרובות אני ישהה בישראל לפחות שלושה חודשים בשנה".

- מדוע אתה מתלבש בצורה שונה כזו?

"תראה, בדיוק סיפרתי לבת שלי בחג - יש ראש ישיבה יש לו כובע גדול ופראק עם שני כפתורים מאחורה, והוא לא קנה את זה בטעות כי הוא יודע שזה המקום שלו שהוא ראש ישיבה, והוא מתלבש ככה. אותו דבר אני - ככה אני משמח יהודי, ואני אומר את זה גם לזמרים אחרים. הגיע הזמן להתגאות בזה ולהגיד 'אני אדם שמביא שמחה, ומרגיש שונה קצת מהאחר'. אתמול כשנכנסתי לבית כנסת בלילה ברחביה שבירושלים, כולם היו לבושים שחור, הם הסתכלו עלי בהתפעלות מהלבוש, וזה נתן שמחה וחיוך".

- מה תרצה לאחל לגולשי אתר 'בחדרי חרדים'?

"אתם עוזרים להרבה אנשים, בתוכן שאתם מביאים במקום שאנשים יגלשו במקומות לא כשרים, וזה מציל הרבה אנשים".
ליפא שמעלצר ראיון חג וידאו מישקולץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד