א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

טרנד הח"כים המסורתיים והסבייה התימני של ח"כ כבל

חברי הכנסת מתאמצים להפגין מסורתיות בכל דרך, מפרסמים תמונות ומתרפקים על המאכלים של אמא

הסוכה של איתן כבל, צילום: פייסבוק
הסוכה של איתן כבל, צילום: פייסבוק

כמו בכל חג יהודי, גם בחג הסוכות, חברי הכנסת הלא דתיים מרגישים צורך לשתף את הציבור הרחב בחיבור שלהם למסורת ולמנהגי חגי ישראל. בשל כך הם דואגים לתעד את עצמם מקיימים את מצוות החג, אם זה בבניית הסוכה או בקניית אתרוג, ואם זה בעיצומה של לעיסת בשר כבש בתוככי הסוכה המשפחתית.

הבוקר (ג') היה זה איתן כבל מ'המחנה הציוני'. כבל אמנם לא נדרש לייחצן את חיבוריו למסורת דווקא בחג הסוכות, הוא עושה זאת היטב בכל ימות השנה. מאזיני תחנות הרדיו יודעים טוב כי כבל למד בצעירותו בישיבת הנגב בנתיבות וכי ליבו חם לכל דבר שבמסורת ישראל. אולם למרות זאת הבוקר הוא פרסם מספר תמונות של ארבעת המינים מונחים להם בסוכתו הנאה, כשאליהן הוא צירף את הכיתוב הבא.

"מרגישים אני אוהב את חגי תשרי בכל ליבי, אבל בחג הסוכות אני מאוהב", כתב כבל, "מאז ילדותי אהבתי את החג ואת כל העניין סביבו, החל מבניית הסוכה ועד לאכול ולישון בה. אינני מוותר על מה שבעיניי הוא כייף גדול ואמיתי, וכמו כל שנה, גם השנה קישטתי את הסוכה יחד עם שתי בנותיי הקטנות, שחר ושירה והאחיין הקטן שלי יואב. שני אחיי, בועז ויזהר, בנו את הסוכה המשפחתית בבית הורינו", מצא כבל לנכון לשתף את אלפי עוקביו ברשת החברתית.

"נכון שלא ויתרתי ושוב זכיתי לקרוא בתפילת מנחה של מוצאי יום הכיפורים את ספר יונה, כמנהג יהדות תימן (בנוסח באלדי כמובן) שבעיניי זה עונג צרוף והתעלות שאין שנייה לה. למרות זאת אין חג שמציף אותי בזכרונות ואהבה יותר מחג הסוכות, וגם לאחר השנים הרבות שחלפו, לא נסדקה אהבתי", ממשיך הח"כ בתיאורו, "סוכות מביא עימו את הסתיו ואת הקרירות הנעימה שמכה בי בפנים, עת אני מהדס אל בית כנסת עם הלולב והאתרוג - וכך יהיה גם מחר בבוקר כשאשכים קום לתפילת שחרית, ובמהלכה נברך על הלולב ועל האתרוג, וכמובן שגם נברך שהחיינו".

ואיך אפשר חג בלי אמא: "אני מקווה שגם השנה אמא שלי תכין את הסבייה שהוא מאכל תימני (נכון, גם הוא מבצק) טעים במיוחד, אך קשה מאד להכנה ודורש השקעה יוצאת דופן - אמא שלי שושנה מכינה את הסבייה הכי, אבל הכי טעימה ומושקעת שיש!, אני ממתין בציפייה למפגש המשפחתי בערב חג הסוכות, בסוכה היפיפייה שבנינו", סיים כבל את דבריו, "שיהיה לכם חג סוכות שמח ומלא באהבה".
איתן כבל פייסבוק סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד