י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

קלינטון מסתבכת בגניבת רהיטים ודיל מלוכלך

מהפך ברגע האחרון? המועמדת הדמוקרטית לנשיאות מואשמת בתקשורת האמריקנית בשני סיפורים - גניבת רהיטים ממשלתיים לביתה הפרטי וניסיון לתפור דיל עם ה-FBI שיכסה על פרשת המיילים

טראמפ תוקף. צילום ארכיון: רויטרס
טראמפ תוקף. צילום ארכיון: רויטרס

האם הילרי קלינטון מסתבכת ברגע האחרון ועשויה לאבד את ההובלה בקרב על נשיאות ארה"ב?

יום לפני העימות האחרון בין שני המועמדים, והילרי קלינטון מוצאת את עצמה מסובכת יותר מאי פעם, מסמכים של ה-FBI שנחשפו אתמול (ב) מגלים כי פטריק קנדי - ששימש כסגן מזכירת המדינה - יצר קשר עם ה-FBI במטרה לשנות את הסיווג של כמה מיילים שהוגדרו כמסווגים בדו"ח של ה-FBI על חקירת פרשת האי-מיילים הסודיים של קלינטון

קנדי ניסה ב-2013 לשכנע את הבולשת הפדרלית להפוך בחשאי מסמך שנמצא בשרת האימייל הפרטי והלא מאובטח של קלינטון מ"מסווג" ל"בלתי-מסווג", וכך לכסות על מחדליה. בתמורה הוא הציע שמחלקת המדינה בראשות קלינטון תאפשר ל-FBI לשלוח סוכנים למדינות שעד אותה העת אסור היה לבולשת לשלוח אליהן את אנשיה. ה-FBI דחה את הבקשה. עם זאת, יצויין כי עד כה התגלו רק תכתובות ספורות שנשלחו לשרת הפרטי שלה שהיו מסווגות, כשרבות מהן כלל לא סומנו ככאלה.

יריבה הרפובליקני דונאלד טראמפ ניצל את הסתבכותה של קלינטון ואמר כי הדו"ח חושף "מעשה פלילי", שלדבריו גרוע מפרשת ווטרגייט, "זה אחד מעיוותי הדין הגדולים בהיסטוריה של עמנו", אמר טראמפ אתמול (ב) בעצרת בחירות בוויסקונסין.

בעוד הפרשיה החדשה מכה גלים בכלי התקשורת האמריקנים, מתפרסמת מיני פרשיה לפיה גנבה קלינטון רהיטים ממשרדה. מאבטח לשעבר של קלינטון התלונן ב-FBI כי המועמדת הדמוקרטית העבירה ריהוט ממחלקת המדינה לביתה הפרטי בוושינגטון, כך דיווח "הניו יורק פוסט".

לפי הדיווח, נצפו קלינטון ואנשי צוותה מוציאים מנורות ורהיטים ממחלקת המדינה, אשר הועברו לביתה בוושינגטון הבירה. על פי רשומות ה-FBI, הסוכן "אינו יודע אם הפריטים האלה הוחזרו אי פעם לממשלה".

מדובר בסוכן ששובץ בצוות השומר על קלינטון בשנת 2009, כשהתחילה לשמש כמזכירת מדינה, אך כבר לא היה בצוות כשפרשה מהתפקיד בשנת 2013. ההאשמות הללו כלולות בתוך 100 עמודים המכילים הערות של אנשי ה-FBI, שנכתבו במהלך חקירותיהם אודות האופן שבו קלינטון התייחסה לחומר מסווג. גם כאן, מחלקת המדינה הכחישה את הטענות ואמרה שהילארי לקחה לביתה רק פריטים שהיו בבעלותה הפרטית.

בעצרת הבחירות שערך טראמפ אתמול (ב) בוויסקונסין, חזר טראמפ וטען כי הפרסומים בתקשורת על היתרון של קלינטון הם חלק מ"ניסיון התקשורת לקבוע מראש את תוצאות הבחירות". טראמפ הוסיף ואמר כי הוא מעריך שבמסגרת יום הבחירות ב-8 בנובמבר ולפניו תהיה הונאה רחבת היקף שמטרתה להביא את קלינטון לבית הלבן. דבריו של טראמפ אודות זיופים ביום הבחירות עוררו תגובות נזעמות, הן מצד רפובליקנים והן מצד דמוקרטים. ראש ועדת הבחירות המקומית במדינת אוהיו- ג'ון האסט, רפובליקני בעצמו, שהתראיין ברשת CNN אמר כי הדאגה שמביע טראמפ מזיופים ומהונאות אינה מוצדקת. "אני יכול להבטיח לדונלד טראמפ: אני אחראי על הבחירות באוהיו, ולא תהיה בהן רמיה". בקמפיין קלינטון אומרים שטענות טראמפ להונאה ולזיופים הן מעשה של ייאוש מצדו. מנהל הקמפיין רובי מוק אמר: "הוא יודע שהוא מפסיד והוא מנסה להאשים בזה את המערכת. זה מה שלוזרים עושים. זה לא נכון. אין שום הונאה". גם נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר שרמיזותיו אלה, הגורמות לאנשים לפקפק באמינות של שלטונות ארה"ב, מסכנות את הדמוקרטיה.

אתמול (ב) התראיינה גם רעייתו של דונלד טראמפ, מלניה, לרשת CNN ולא חסכה בביקורת כלפי אמצעי התקשורת האמריקנית שלטענתה חברו יחדיו על מנת להכשיל את בעלה. "למה לא פרסמו את הקלטת כל כך הרבה שנים ודווקא שלושה שבועות לפני הבחירות היא יוצאת לאור?" תהתה, "אני רואה איך הם מדווחים דברים, מה הם אומרים ומה הם לא רוצים לומר". מלניה תקפה גם את הילרי קלינטון. "הכל היה מאורגן, כל שבוע הם מפרסמים משהו חדש", אמרה, "הם רוצים להשפיע על דעת הקהל ולהסיט אותה מוויקיליקס, בנגאזי, המיילים והפרשות בהן הם מעורבים - אז הם פוגעים בקמפיין שלנו".

בינתיים, גובר המתח לקראת העימות השלישי והאחרון בין דונלד טראמפ להילארי קלינטון, שיתקיים מחר (ד) בלילה (שעון אמריקה) בלאס וגאס.

ומה אומרים הסקרים? לפי סקר של NBC, מובילה קלינטון ב־11 אחוזים על טראמפ (48 אחוזי תמיכה לה, לעומת 37 לטראמפ), ובממוצע סקרים שערכה רשת CNN היא מובילה ב־8 אחוזים. גם מדינות המפתח נוטות ברובן לתמוך בה, אך בצפון קרוליינה ובנבדה הקרב צמוד, ואילו במדינה הקריטית אוהיו מוביל טראמפ ב־4 אחוזים.
הילרי קלינטון דונלד טראמפ בחירות ארה''ב פרשת המיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד