כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אסור, מותר, אסור: הזיגזג המהיר של 'הפלג הירושלמי': שמחת בית השואבה בתקציב הענק: בבית הכנסת או 'ברחובה של עיר'

למרות מכתב מלפני שמונה שנים, בו אסר הגר"ש אוירבך עריכת אירועי 'שמחת בית השואבה' ברחובה של עיר, הודיע הפרסום הראשוני של 'הפלג הירושלמי' על קיום האירוע ברחבת בית כנסת • בהמשך תוקן הפרסום • המבחן בפועל - הערב

הגר"ש אוירבך. צילום: פלאש 90
הגר"ש אוירבך. צילום: פלאש 90

ב'פלג הירושלמי' לומדים מטעויות מהר ומנסים לתקן, לפחות תדמיתית, כך עולה ממעקב אחרי מודעות הפרסום של מעמד שמחת בית השואבה המרכזי, שנערך בחצרו של ראש ישיבת מעלות התורה הגר"ש אוירבך בשערי חסד.

בגירסה הראשונית של המודעות שהופצו, צויין כי האירוע יתקיים "ברחבת בית הכנסת הגר"א, שכונת שערי חסד". המודעות אף פירטו בגאון אלו רחובות ייחסמו ויועדו לנשים, האירוע אף הוגדר כשמחת בית השואבה המרכזית ואירוע הקבלת פני רבו, לאירוע המדובר הוקצב סכום עתק של יותר מ80,000 שקלים, זאת בפעילות נציג עץ חיים אפשטיין.

אלא שמיד לאחר מכן, הופץ בקבוצות ווטסאפ מכתב קדום משנת תשס"ט, עליו חתום גם הרב אוירבך עצמו, ובו מגלים גדולי ישראל דעתם כי "אין לעשות בשום אופן אירועי שמחת בית השואבה ברחובות או בגינות..." ובהמשך מובהר כי "הניסיון הוכיח שבמקום פתוח קשה למנוע תערובת ומכשול".

בעקבות כך, כבר בעיתון 'הפלס' שיצא לאור בערב החג, תוקנה הטעות החמורה ונכתב כי האירוע יתקיים "בהיכל בית הכנסת הגר"א בשכונת שערי חסד".

כעת נותר רק להמתין לשעות הערב ולבחון האם אכן האירוע יתקיים בהיכל בית הכנסת בלבד, וכהוראתו המפורשת של הגר"ש אוירבך.







שערי חסד הפלג הירושלמי שמחת בית השואבה הפרדה רחבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד