כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

'דגל' התכנסה אצל מיכי אלפר - וגפני סגר חשבון עם 'אגודה'

יו"ר ועדת הכספים הצהיר כי לא יהיו יותר הסכמים במצב החלוקה הנוכחי של יחסי הכוחות עם 'אגודת ישראל' • ח"כ יעקב אשר: "יהב אמר לי 'מיכי מחריב לי את נוה שאנן', הסוכות האלו מחריבות לראש העיר את השכונה" • גם הרב אפרתי נשא דברים

'דגל' התכנסה אצל מיכי אלפר - וגפני סגר חשבון עם 'אגודה'

צמרת 'דגל התורה' על ראשיה, רבניה ונציגיה, התייצבה היום (ג') בסוכתו של יו"ר התנועה בחיפה מיכי אלפר, וזאת בכדי לתמוך בו במאבק מול ראש העיר החילוני יונה יהב, על רקע התעקשותו של האחרון שלא למנות את אלפר לתפקיד סגן רה"ע.

סגר"ע בני ברק מנחם שפירא נשא דברי פתיחה: "דגל התורה במוניציפלי המפלגה הגדולה ביותר ובכנסת היא המפלגה הגדולה באיכות בגלל שכל דבר נעשה על פי גדולי ישראל שמנהיגים אותנו. האירוע נבחר להיות בחיפה לתת כח לתושבי חיפה ונציגה אלפר כדי שלא יפגעו בצרכים הבסיסיים של הציבור".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ניצל את המעמד והתייחס למחלוקת החריפה עם 'אגודת ישראל' לגבי חלוקת הנציגים בכנסת ובערים, בינה לבין 'דגל התורה'. "אני לא הולך לוותר על המקומות, מה שהיה לא יהיה יותר", אמר גפני, "המציאות הזו לא יכולה יותר לקרות. היא לא תהיה בירושלים, לא בכנסת ולא בחיפה, היא לא תהיה בכל המקומות", הוסיף.

קודם לכן נשא דברים הגר"י אפרתי שסיפר כי נכנס לבית הגראי"ל שטיינמן בכדי להתייעץ עימו מה לומר לנציגים בכינוס. "זו זכות להיות נטפל להתאספות חשובה זו, של אנשים שעוסקים בצרכי הציבור באמונה בכל שעות היממה כפשוטו" אמר, והמחיש את סגולת מצוות הסוכה ככזו שיוצקת תוכן רוחני לחיי היום יום הפשוטים, לה מסוגלים רק עם ישראל ולפיכך בעטוה אומות העולם. "רק דגל התורה מצליחה לנהל חיי עשייה בכל התחומים תוך כפיפות לשיקול הדעת של הצורה וגדוליה" אמר בהתרגשות.

ח"כ אורי מקלב אמר במעמד כי "מי שחשב לקבל מיכי אלפר חלש טעה, קיבל מיכי חזק יותר. אי אפשר להתעלם ממה שקורה במרחב הציבורי, המאבק הוא על הדרך".



מקלב סיפר כי "נפגשנו הח"כים של 'דגל התורה' עם ראש עיר בעיר חילונית בצנעה מחשש של ראש העיר שנכנסו אליו, זה המצב כיום", לדבריו, "איך יכול להיות שיש אנשים שיגידו לנו לא ללחוץ בנושא חילולי השבת, לא להיראות ככופים על אחרים, זה אמור לכאוב לכולם". לסיום הצהיר כי "דגל התורה שמה כעת בראש מעייניה את מצוקת הדיור של הציבור החרדי".

ח"כ יעקב אשר אמר כי "כולם שמחו שהאירוע אצל מיכי, כולנו רצינו להרגיש את הרצון להזדהות, אם מישהו רוצה לדעת מדוע קידשו מלחמה בנציג הזה, זה שנצא מהסוכה ונראה סוכות בכל בנין ובנין בתוך עיר חילונית", אשר סיפר כי "יהב אמר לי מיכי מחריב לי את נוה שאנן, הסוכות האלו מחריבות לראש העיר את השכונה. היום נהיה מצב אצל העסקנים בדגל 'תהיה מיכי', וכשזה מגיע לאינטרס שלך תישאר איתן בדעתך, ופה אנחנו חייבים לשלוח פרחים ליהב, הוא חידד את הצורה איך נראה נציג ציבור שדואג לשולחיו. חבל שהנציגים בעיר פה לא דואגים".

אשר הוסיף כי "אסור לתת לקבוצות שיש להם אינטרסים קטנים ואפילו חשובים למכור את האידיאולוגיות הציבוריות שיש לנו במרחב הציבורי. כולם יודעים בחיפה מי זה שדואג לכלל הציבור ולתנועת התשובה - רק נציג אחד".
דגל התורה יעקב אשר משה גפני הרב אפרתי אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד