כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אובמה: "שטראמפ יפסיק להתבכיין" • צפו

על רקע הידרדרותו בסקרים, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ, טוען כי הבחירות מזויפות. הנשיא ברק אובמה משיב מלחמה: "ממליץ לטראמפ להפסיק להתבכיין. אין אדם אחד רציני שחושב שאפשר לזייף את הבחירות" • צפו

אובמה בבית הלבן, היום (רויטרס)
אובמה בבית הלבן, היום (רויטרס)

נשיא ארה"ב ברק אובמה תקף היום (שלישי) בחריפות את המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, על טענותיו שמערכת הבחירות "מכורה לקלינטון" ושהמערכת הפוליטית עושה הכל כדי שהיא תיבחר, וקרא לו "להפסיק ליילל".

"מעולם לא היה מועמד לנשיאות שניסה כל כך לערער על הליך הבחירות עוד לפני שההצבעה החלה" אמר היום אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן. "אם אתה מתחיל ליילל לפני שהמשחק נגמר כשהדברים לא הולכים לטובתך אין לך את מה שצריך בשביל לשמש כנשיא" אמר אובמה כשלצדו ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי.

"אני קורא לטראמפ להפסיק להתבכיין וללכת לנסות לצבור קולות" הוסיף הנשיא.



אובמה התייחס גם לפרסומים לפיהן פטריק קנדי, סגנה של שרת החוץ דאז הילרי קלינטון, ניסה ב-2013 לשכנע את הבולשת הפדרלית להפוך בחשאי מסמך שנמצא בשרת האימייל הפרטי והלא מאובטח של קלינטון מ"מסווג" ל"בלתי-מסווג", וכך לכסות על מחדליה.

בתמורה הוא הציע שמחלקת המדינה בראשות קלינטון תאפשר ל-FBI לשלוח סוכנים למדינות שעד אותה העת אסור היה לה לשלוח אליהן את אנשיה. הנשיא אובמה אמר בתגובה כי "הטענות הללו לא מתבססות על אירועים אמיתיים. הטענה של טראמפ כי מדובר במעשה פלילי פשוט אינה נכונה".

בתגובה לדברי אובמה, טראמפ צייץ הערב: "אם הילרי המושחתת תיבחר, שנת 2017 תיזכר בהיסטוריה כשנה שבה אמריקה איבדה את עצמאותה". טראמפ צייץ עוד כי "כנשיא אני אהפוך את הממשל האמריקני להגון שוב. תאמינו לי".

אתמול טען טראמפ שוב ושוב כי הליך הבחירות מוטה לטובת יריבתו ואמר שייתכן שאי-סדרים בבחירות הביאו לניצחונו של הנשיא המכהן אובמה בכמה מדינות במערכת הבחירות הקודמת. כמו כן, הוא התייחס למסמכים של ה-FBI ואמר שקלינטון היא "האדם המושחת ביותר שרץ אי פעם לנשיאות ארצות הברית. המסמכים חשפו בדיוק איך השחיתות התבצעה. מחלקת המדינה ניסתה להסתיר את פשעיה של הילרי, ששלחה מיילים משרת פרטי שהאויבים שלנו יכולים היו לחדור".
ברק אובמה דונלד טראמפ המירוץ לבית הלבן הילרי קלינטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד