י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

4 נעצרו בחשד לתקיפה האכזרית של הרב מענדל דייטש

לאחר כשבועיים של חקירה, המשטרה המקומית בז'יטומיר, אוקראינה, עצרה בימים האחרונים ארבעה בני אדם בחשד שתקפו באכזריות את הרב מענדל דייטש לפני כשבועיים • כל הפרטים

הרב דייטש
הרב דייטש

לאחר כשבועיים של חקירה המשטרה המקומית בז'יטומיר, אוקראינה, עצרה בימים האחרונים ארבעה בני אדם בחשד שתקפו באכזריות את הרב מענדל דייטש. כך מדווחים כלי התקשורת במדינה.

כזכור, תקיפת הרב דייטש אירעה לפני כשבועיים בז'יטומיר. הרב יצא בשעת ערב לתחנת רכבת סמוכה למקום בו שהה עם משפחתו על-מנת למלאות כרטיס חיוג. על פי החשד, שיכורים אנטישמיים הבחינו ברב דייטש בתחנת הרכבת המקומית, התנפלו עליו והכו אותו עד זוב דם ועילפון, ואף שדדו אותו. חקירת המשטרה העלתה כי הרב דייטש נשא עימו טלפון סלולרי יקר וסכום כסף גדול שנגנבו על ידי התוקפים.

עם זאת, המניע המדויק למעשה טרם ברור והוא נמצא כעת בחקירת המשטרה. עוברי אורח, תושבים מקומיים, מצאו את הרב דייטש כשהוא מחוסר הכרה, רק יממה לאחר התקיפה. הם הזעיקו את כוחות ההצלה והביטחון. הרב דייטש אושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית חולים מקומי, עם שבר בגולגולת ופציעות נוספות ומורכבות בראשו.

עם היוודע דבר התקיפה לבני המשפחה, פעלו קרוביו של הרב להטיסו לבית חולים בישראל. עם צאת השבת הוא הועבר לישראל עם צוות רופאים מיוחד שהגיע מישראל, כשמצבו קשה ויציב, להמשך טיפול בבית החולים תל השומר, שם הוא מאושפז עד היום, כשמצבו נותר קשה ויציב.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי לאחר התקיפה, ארבעת החשודים נמלטו מז'יטומיר ולאחר שבוע חזרו לעיר. עם חזרתם לעיר, המשטרה המקומית עצרה את הארבעה בתחנת אוטובוס מקומית. שלושה חשודים הם תושבי הרי הקרפטים, החשוד הרביעי הוא תושב ויניצה. התוקפים כעת בחקירות משטרה ונתונים תחת מעצר.

בנוסף, שר הבריאות הרב יעקב ליצמן הגיע לבית הרפואה 'תל השומר' בתל-אביב, לעמוד מקרוב על הטיפול הרפואי בהרב מענדל דייטש, שהותקף לפני כשבועיים במערב אוקראינה, שם שהה במהלך פעילותו רבת השנים, למען העולים הרבים לציון הקדוש בהאדיטש.

לביקור השר הרב ליצמן התלווה ר' משה גרוסברגר מנכ"ל 'מד אסיס - הטסות רפואיות' המלווה את המשפחה. בני המשפחה השוהים לצדו מוסרים שמצב אביהם ממשיך להיות קשה. הוא עדיין מורדם ומונשם והציבור מתבקש להמשיך ולהתפלל לרפואתו: ר' מנחם מענדל מרדכי בן מרים.

בני המשפחה השוהים לצדו מוסרים שמצב אביהם ממשיך להיות קשה והוא עדיין מורדם ומונשם. הציבור נקרא להמשיך ולהתפלל לרפואתו של ר' מנחם מענדל מרדכי בן מרים.

הרב מנחם מנדל מרדכי דייטש, הוא אחיו של המשפיע החב"די מירושלים הרה"צ רבי חיים שלום דייטש, הרב דייטש, המתגורר בישראל מתארח רבות בקהילה החרדית באוקראינה, שם הוא מסייע לבני הקהילה.

בנוסף הרב דייטש שימש שליח חב"ד שנים רבות בצרפת וידוע כאחת הדמויות הפעילות בקבר בעל התניא בהאדיטש - שם הוא נוהג לשהות מספר פעמים בשנה ולשמש כרוח החיה במקום.
הרב מענדל דייטש אוקראינה ז'יטומיר תקיפה אכזרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד