י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מזל שיש את אונסק"ו // מאי גולן

הרי מדובר בבדיחה. בדיחה לא טובה אומנם, בדיחה אנטישמית, גזענית, מנותקת ודי פסיכית אבל בסופו של דבר - בדיחה. ועל בדיחות, לא משנה כמה הן לא מצחיקות, צוחקים. גם אם לא נעים // טור

אונסק"ו. לא רלוונטי, צילום: ויקיפדיה
אונסק"ו. לא רלוונטי, צילום: ויקיפדיה צילום: ויקי

זה כבר כמה ימים שלא מפסיקים לחפור לנו על אונסק"ו. מהדורות החדשות, תוכניות הרדיו השונות והעיתונים, כולם בהתלהבות שיא בנוגע לארגון הבאמת לא מהותי הזה לישראל בשום צורה ואופן.

הגעתי להחלטה שכל ווטס אפ שאני מקבלת עם המילה אונסק"ו בפנים יחסם לאלתר. למה? כי לפעמים אני באמת מנסה להבין מה מדינת ישראל יותר צריכה, להמשיך את חייה והתנהלותה בצורה שפויה כשהיא יודעת מה המסלול בו היא צריכה להתמיד מבלי לשים לב לשטויות מסביב, או שהיא כבר כל כך התרגלה למגוון פרשיות אנטישמיות חדשות מדי שבוע שהיא נהפכה מכורה. פשוט לא יכולה בלי.

האם מישהו עצר שנייה לשאול את עצמו למי בכלל אכפת מהארגון ההזוי והמנותק מהמציאות הזה? ארגון שההשפעה שלו על מדינת ישראל היא אפסית, שהמשמעות שלו כלפי ארצינו היא מזערית והחשיבות שלו להלך הרוח לא תוסיף או תגרע כלל מהמציאות הרווחת בישראל. מישהו בכלל עצר להבחין בכך שהארגון הדי עלוב הזה העביר רק לאחרונה 22 - החלטות נגד מדינת ישראל ו - 0 נגד סוריה, שאת טבח העם שהיא מבצעת בעמה אין צורך להזכיר.

הרי מדובר בבדיחה. בדיחה לא טובה אומנם, בדיחה אנטישמית, גזענית, מנותקת ודי פסיכית אבל בסופו של דבר - בדיחה ועל בדיחות, לא משנה כמה הן לא מצחיקות, צוחקים. גם אם לא נעים. אבל בטח שלא מגיבים במשך כמה ימים בלי הפסקה ובכך מה עושים בעצם? נותנים לגיטימציה לגוף התלוש הזה.

הרבה לפנינו, מנהיגים גדולים ודגולים, קרעו (תרתי משמע) את החלטות האו"ם אל מול העולם בביטול מוחלט לארגון ולהחלטותיו ואף הגדירו אותו כארגון לא רלוונטי לישראל, כשהמפורסם שבהם הוא המשפט: "אום שמום" המוכר לכולנו. למה אנחנו לא משכילים ללמוד מאותם מנהיגים שהיו מספיק חכמים כבר בזמנם וממהרים כל כך לצעוק ולזעוק ברחבי העולם על כמה נורא ואיום אותו גוף שמאשים אותנו, עושה לנו דמוניזציה נוראית ואף מעז להגיד שאין זיקה בין המקומות הקדושים כמו הר הבית והכותל לעם ישראל.

הרי אף אחד לא באמת מצפה שיום אחד הם יקומו בבוקר ויגידו שהייתה להם הארה מדהימה פתאום והם רואים עכשיו את האור נכון...? הצדק והאמת כבר מונחים לפניהם שנים על גבי שנים, זה לא עזר ולא יעזור, הם לא ישתנו, להיפך; הם הרי אובססיביים בכל הנוגע לישראל הקטנה עד כדי חולניות מעוותת, אז לא הגיע הזמן שנגיד – סטופ, די. אנחנו אתכם גמרנו. אתם לא קיימים עבורנו בדיוק כמו שרצח ההמונים שמתבצע היום בסוריה, עיראק, תימן, אפריקה ועוד, לא קיים עבורכם.

אז נכון, אפשר להגיד ששוב נפלנו שבי בידי התקשורת שדי הייתה משועממת לאחרונה ועד שנפל בחלקה כזה יהלום, איך היא לא תתעסק בו ותגרור אחריה אלפי אנשים ברשתות החברתיות שחייבים לתת את תגובתם בעניין, אנשים שכוונתם אומנם טובה ורוצים סך הכל לכלות את זעמם וכעסם בארגון העבמ"י הזה, אבל אולי בפעם הבאה שאונסק"ו או כל ארגון שדומה לו יוציא עוד איזושהי החלטה - שבינה לבין המציאות הקשר הוא מקרי, אולי כדאי שבמקום להוציא כל כך הרבה אנרגיה על להתייחס, נחסוך את האנרגיה החשובה שלנו לדברים קצת יותר מהותיים ונבחר שלא להתייחס. לא להרים את הבל בפה המסריח שלהם לעניין עקרוני שחשוב לדבר עליו כל כך הרבה.

נכון זה יהיה קשה לנוכח התלהבות התקשורת חסרת הנושאים הערכיים שבאמת שווה לדבר עליהם, אבל אם לא נשתף איתם פעולה, הרי שנוכיח את מה שהכי חשוב לנו להוכיח: שהרלבנטיות שלהם היא בכלל לא פקטור. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל כך היה, כך הווה וכך יהיה לנצח נצחים. בלי ששום ערעור של חוצנים למיניהם, שנהנים להפיץ שקרים בעזרת פעילי שמאל קיצוני מבית "בצלם", "שוברים שתיקה" או כל ארגון שקר כלשהו שפועל נגד קיומה של מדינת היהודים, יזיזו למישהו משהו.

רחוק מהעין רחוק מהלב. גם ככה החוצנים חיים בגלקסיה אחרת רחוקה רחוקה, אז למה לתת כל כך הרבה דגש לחלליות שלהם שמדי פעם יוצאות לטיול. אנחנו הרי נמשיך לחיות במציאות הפלאנטה שלנו על אפם ועל חמתם, בלי שום בקשת אישור ועם או בלי רצונם.

מועדים לשמחה לכל עם ישראל, אל תשכחו שעם ישראל מה זה חי.
אונסקו מליאת האום הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד