י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ארבעה פגים נדבקו בחיידק אלים באיכילוב והועברו לבידוד

יולדת לתאומים שאושפזה בפגייה בבית החולים איכילוב, אובחנה בשבת האחרונה כנשאית של חיידק בשם - cre. בשלב האבחנה של היולדת, התגלה כי גם התאומים שלה וגם שני תינוקות נוספים שאושפזו בקרבתם, הינם נשאים של החיידק האלים

אילוסטרציה (הדס פרוש, פלאש 90)
אילוסטרציה (הדס פרוש, פלאש 90)

ארבעה פגים נדבקו בחיידק אלים בפגייה בבית החולים איכילוב והועברו לבידוד

יולדת לתאומים שאשפזו בפגייה בבית החולים איכילוב, אובחנה בשבת האחרונה כנשאית של חיידק בשם - cre. בשלב האבחנה של היולדת, התגלה כי גם התאומים שלה וגם שני תינוקות נוספים שאושפזו בקרבתם, הינם נשאים של החיידק.

הצוות הרפואי והסיעודי בשיתוף ובהנחייה של צוות האפידמיולוגיה של בית החולים והיחידה הארצית למניעת זיהומים של משרד הבריאות נקטו בסדרת פעולות מקצועיות לטיפול בתינוקות הללו עם בידודם ולאבטחת התנאים הדרושים למתן טיפול רפואי בטוח למאושפזים בפגייה.

בסקירה נוספת שבוצעה היום (ד') נמצא כי אין אף הדבקה נוספת של תינוקות אחרים שמטופלים בפגיה ושאף אחד מהפגים שהתגלו כנשאים, אינו פיתח את המחלה - זיהום בדם.

מדוברות בית החולים נמסר כי פגיית המרכז הרפואי ממשיכה בפעילות מקצועית סדירה כמקובל.

החיידק ESBL CRE (חיידק עמיד לקרבפנם ביטא לקטמאז רחב טווח) הוא חיידק עמיד למרבית סוגי האנטיביוטיקות השכיחות. הוא מכיל אנזים המפרק טבעת הקרויה "ביטא לקטאם" בתוך האנטיביוטיקה, וכך מונע ממנה לפעול. בדרך זו משפחת חיידקי ה- ESBL הפכה ליותר ויותר עמידה למרבית סוגי האנטיביוטיקות.
חיידק אלים איכילוב בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד