י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

נתניהו: "אובמה - סכנה קיומית להתיישבות"

דיווח: בפגישה סגורה עם מתיישבי עמונה, אמר נתניהו כי הנשיא האמריקני מהווה סכנה קיומית להתישבות ביהודה ושומרון

נתניהו ואובמה. צילום: קובי גדעון, לע"מ
נתניהו ואובמה. צילום: קובי גדעון, לע"מ

אמר או לא אמר? ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מהווה סכנה קיומית להתנחלויות, כך טוען הערב (רביעי) ערוץ 2. לשכת ראש הממשלה הכחישה את הדברים.

לפי הדיווח ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפגישה סגורה עם תושבי עמונה כי עד לסיום כהונת הנשיא האמריקני ברק אובמה בינואר, ההתיישבות כולה בסכנת קיומית. הפגישה נערכה על רקע פסיקת הבג"ץ לפיה יש לפנות את היישוב עמונה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו לא אמר את הדברים המיוחסים לו, אלא ציין שבעבר היו נשיאים שבסיום כהונתם קידמו יוזמות שלא עלו בקנה אחד עם האינטרסים של ישראל. ראש הממשלה הוסיף שהוא מקווה שהדבר לא יחזור, והוא מצפה מארה"ב שלא תשנה את מדיניותה המסורתית מזה עשרות שנים למנוע החלטות אנטי ישראליות במועצת הביטחון של האו״ם".

המדינה אמורה להגיש בקשה לבג"ץ לדחות את הפינוי כך לפי סיכום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט. בזמן הדחייה ינסו למצוא פתרון למתיישבים. או למצוא מקום מגורים חלופיים לתושבים.

מחר צפוי להיערך מפגן בעמונה, שיכלול בין היתר צעדה המונית תחת הסיסמה: "כולנו עמונה". לפי המארגנים, באירוע צפויים להשתתף שרים, חברי כנסת, ראשי מועצות ואנשי ציבור.
עמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד