כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

העימות האחרון: טראמפ מסרב לכבד את התוצאות, ומכנה את קלינטון "נבזית"

הלילה נערך העימות האחרון והמתוקשר ביותר אי פעם, כשלושה שבועות לפני הבחירות שייערכו בשמיני לנובמבר • הסקרים הראשונים מראים כי קלינטון הביסה את טראמפ, שלא חדל לייצר פרובוקציות במהלכו - 'בחדרי חרדים' עם הסיקור המלא

דונלד טראמפ, צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, צילום: רויטרס

עימות אחרון ומכריע התקיים הלילה (ה') בין שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית, במהלכו השתלח טראמפ בקלינטון, סירב להתחייב כי יקבל את תוצאות הבחירות ורשם כהרגלו אמירות פרובוקטיביות. על פי התקשורת האמריקנית היה זה העימות המתוקשר ביותר אי פעם.

כבר שעות ספורות לאחר העימות היה ברור כי טראמפ הובס על ידי קלינטון בעימות. על פי סקר ה-CNN קלינטון ניצחה בהפרש של 52-39. ועל פי השלוחה האמריקנית של מכון הסקרים YouGov הפער עומד על 49-39 לטובת קלינטון.

העימות החל כאשר טראמפ בחר להזמין אליו כאורחו האישי את אחיו של אובמה, מוסלמי אדוק תומך חמאס ובעל עמדות אנטי ישראליות שבחר לתמוך בטראמפ. טראמפ אף אמר קודם לכן כי מאליק אובמה מבין טוב יותר מאחיו, במה שנראה כפרובוקציה שעלולה להרגיז את היהודים הרפובליקניים שבין תומכיו. השבועיים האחרונים היו קשים ביותר לקמפיין של טראמפ לאחר שנחשפו אמירות פוגעניות שלו כלפי נשים, ואף עלו נגדו תלונות רבות. בכירים רבים במפלגה הרפובליקנית בחרו להתנער מהמועמד והצהירו כי לא יבחרו בו.

הכותרת המרכזית של העימות היא דבריו של טראמפ שסירב להצהיר כי יקבל את תוצאות הבחירות. זו פעם ראשונה בהיסטוריה של ארה"ב שמועמד אמריקני מצהיר כך לפני הבחירות וללא כל סיבה הנראית לעין, טראמפ אמר כי "אבדוק את הנושא כשיגיע הזמן", ולאחר שאמר שמיליוני בני אדם רשומים כבוחרים ללא כל סיבה הנראית לעין הוסיף כי במובן הזה "הבחירות מכורות".

בנוסף, כאשר דיברו השניים על החוב הלאומי הצהירה קלינטון כי היא תבחן העלאת מסים לעשירים, וטראמפ מצידו סינן לעברה "איזו אישה נבזית". קלינטון לא נשארה חייבת וסנטה בטראמפ המסרב מאז ומעולם לקבל את הפסדיו בכבוד, ואפילו כשלא זכה בפרס "האמי" לתכניתו הבידורית, טען לשיפוט מוטה.

במהלך העימות שיבח טראמפ את פוטין, ואמר כי הוא התעלה על קלינטון ואובמה, ואף טען כי המתקפה על דאע"ש במוסול שבעיראק שהחלה השבוע נועדה כדי לשדר כוח לקלינטון. קלינטון בתגובה אמרה כי זו פרובוקציה, ואמרה כי טראמפ הוא "בובה של פוטין".

כאמור, הסקרים בארצות הברית מצביעים כי כמו בשני העימותים הראשונים - קלינטון נרשמה כמנצחת. זהו העימות האחרון בין השניים לקראת הבחירות שייערכו בעוד פחות מחודש בשמיני לנובמבר.
הילרי קלינטון דונלד טראמפ בחירות ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד