כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

השמחה שפרצה אצל הרב אדלשטיין // טור נרגש

לאחר חודשים ארוכים של חוסר וודאות חזר הגאון הרב יעקב אדלשטיין לבני קהילתו ברמת השרון. את השמחה שהתפרצה בחג - אי אפשר היה לחזות • טור רשמים

הגאון רבי יעקב אדלשטיין, צילום: קובי הר צבי
הגאון רבי יעקב אדלשטיין, צילום: קובי הר צבי



כבר אמרו שמי שלא ראה שמחת בית השואבה לא ראה שמחה מימיו. על אחת כמה וכמה, כשמדובר בקהילה שחיה מזה חודשים בדאגה טרופה לרבם שהוא הרבה יותר מרב עבורם.

השמחה שהרקיעה שחקים היתה מלווה בהתרגשות הגדולה על חזרתו של הרב לקהילה לאחרונה. נדמה היה שהיה בשמחה הזו מעין פיצוי לחג הפורים הקודר שעבר על הקהילה ביום הניתוח של הרב. בפורים ביום השמח ביותר בשנה, בקבוקי היין ניצבו סגורים על השולחן לצד מכשירי הטלפון למיניהם, יהודים רבים מתקשים לאכול את הסעודה כמצוות החג ורק מחכים לבשורה שרבם עבר את הניתוח בשלום. כשהגיעה הבשורה הטובה אחה"צ החלו להיפתח בקבוקים וכמה שעות אח"כ נפתח בית הרב ע"י חלק מהילדים כדי לשמוח ביחד, אם כי השמחה עדיין הייתה מהולה בדאגה רבה לשלומו.

נדמה היום שכל המתח של החודשים האחרונים התפרק בשמחה שכמוה עוד לא נראתה בשנים האחרונות. בני משפחתו שבאו בהמוניהם רקדו עם חברי הקהילה באחדות המתוקה המיוחדת לרמת השרון.

ילדים קטנים רקדו במעגלים יחד עם המבוגרים.

חזן בית הכנסת הרב משה גולדשמיט הנמצא מחוץ לרמת השרון בחג הסוכות, הגיע במיוחד לשמחה כדי לשמח בקולו המרטיט את הרב ושאר המשתתפים.

הגר"י אדלשטיין הגיע לבית הכנסת וישב על במת החזן, משמשיו ומשפחתו לצידו. מדי פעם מועברים אליו פתקים לברכה. הרב שכולו נתינה, למרות חולשתו מדי פעם קם ורקד על הבמה כדי לשמח את הקהילה.

הרב כתב מכתב ברכה מלא אהבה לקהילה אותו הקריא חתנו וראש הכולל הרב משה ראם. הרב סורוצקין, מנכ"ל החינוך העצמאי ולב לאחים השתתף בשמחה. הרב הושיב אותו מולו על הבמה ומדי פעם רקד איתו. הרב סורוצקין נשא דברים בהתרגשות רבה, ואיחל למורנו ורבנו ששנה הבאה השמחה לא תהיה מלווה בכזו התרגשות של חידוש כי ב"ה הרב יחזור לכוחותיו כמימים ימימה.
הרב יעקב אדלשטיין רמת השרון שמחת בית השואבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד