ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

שערוריה: ומי ישמור על המיסיונרים? הנוצרים עצמם

החשש מהשתתפות ארגונים נוצרים בצעדת ירושלים הוביל את העירייה למנות אחראים, לא פחות ולא יותר מהשגרירות הנוצרית עצמה. עתירה הוגשה לבית המשפט

הפקדתי שומרים? עיריית ירושלים, צילום: פלאש90
הפקדתי שומרים? עיריית ירושלים, צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90

היום (חמישי) תתקיים צעדת ירושלים המסורתית בעיר הבירה, אולם על פי חברי מועצת העיר החרדים והדתיים - בצעדה ישתתפו ארגונים נוצרים מסיונריים, זאת לאחר שלטענתם, העירייה עצמה פעלה בחוסר שוויון ובתוך הפלייה ברורה לטובת הארגונים המסיונריים.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' - באופן רשמי, ועדת הכספים של העירייה קבעה כי בשל החשש מהשתתפות מיסיונרים – על כל הארגונים המשתתפים במצעד לחתום בעצמם על התחייבות בה הם מתחייבים כי לא תתקיים כל פעילות מסיונרית בצעדת ירושלים.

אלא שהתברר כי העירייה קבעה כי מי שיעניק אישור לארגונים הנוצרים הוא "השגרירות הנוצרית" שהיא בעצמה ידועה כמסיונרית בפעילותה, כלומר, עיריית ירושלים נתנה לחתול לשמור על החלב.

בעקבות כך, "התנועה למדינה יהודית" הגישה הבוקר עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי נגד עיריית ירושלים, לטענתה, העירייה פעלה בחוסר שוויוניות ובהפליה לטובת הנוצרים, שלא כחוק.

"בעתירה שהגיעה לידי "בחדרי חרדים" נכתב: "העותרת תטען להתנהגות מפלה ומתן אישורים שלא כדין של עיריית ירושלים, חוסר שקיפות והתנהגות מנהלתית בלתי תקינה. בית המשפט הנכבד מתבקש לעמוד על התנהלות מחדלית זו של עיריית ירושלים וליתן החלטה דחופה למניעת השתתפותה של "השגרירות הנוצרית" וכלל הארגונים המקושרים אליה בצעדת ירושלים".

עוד כתבו העותרים: "כמו"כ, מתבקש בית המשפט הנכבד ליתן הוראה דחופה לעירית ירושלים לחשוף את כל הארגונים אשר מתוכננים להשתתף בצעדת ירושלים והאם כל הארגונים חתמו על ההתחייבות להעדר פעילות מסיונרית".

מעיריית ירושלים בחרו שלא להגיב ל'בחדרי חרדים'.
מסיונרים ירושלים מיסיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד